کد خبر: ۵۳۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۹ 30 November 2017
با اينكه 20 سال از صعود تاريخي تيم‌ملي در ملبورن به جام‌جهاني 98 فرانسه مي‌گذرد ولي هر سال در مورد اين پيروزي بحث مي‌شود و حرف‌هاي جديدي به گوش مي‌رسد.

علي مسعودي / با اينكه 20 سال از صعود تاريخي تيم‌ملي در ملبورن به جام‌جهاني 98 فرانسه مي‌گذرد ولي هر سال در مورد اين پيروزي بحث مي‌شود و حرف‌هاي جديدي به گوش مي‌رسد. در اين راستا گفت‌وگويي با ابراهيم تهامي انجام داديم كه با اينكه خيلي كم بازي كرد ولي تاثير بسزايي در صعود تيم‌ملي داشت.
آقاي تهامي الان مشغول چه كار هستيد؟
در حال حاضر سرمربي اميدهاي نفت هستم كه نيم‌فصل را پشت‌سر گذاشته‌ايم و منتظر نيم‌فصل دوم هستيم.
شرايط تيم چگونه است؟
شرايط بدي نداريم و در حال حاضر مكان چهارم را در اختيار داريم كه مي‌توانيم بهتر از اين هم شويم. گرچه شرايط مالي خوب نيست اما فكر مي‌كنم به‌زودي اين مشكل نيز حل خواهد شد.
اميدي است كه از تيم اميدها چند بازيكن خوب به بزرگسالان معرفي كنيد چون از ابراهيم تهامي توقع زيادي دارند؟
من قول مي‌دهم كه براي سال آينده دو، سه بازيكن خوب را به بزرگسالان معرفي كنم. آقاي مسعودي باور كنيد من اين تيم را 25 روزه جمع و جور كردم كه اگر وقت كافي داشتم مي‌توانستم تيم بهتري ببندم و مدعي قهرماني باشيم.
شرايط بزرگسالان نسبت به فصل گذشته بهتر شده ولي اينطور كه پيداست مشكل مالي هنوز پابرجاست؟
شرايط تيم خيلي بهتر از گذشته است و نتايج خوبي هم كسب شده كه نشان از كار قوي كادرفني و شخص آقاي كمالوند را دارد. بحث مالي هم كه گفتم به‌زودي حل مي‌شود و باشگاه در فكر اين است كه مطالبات را پرداخت كند.
فوتبال جاسم كرار را چگونه مي‌بينيد. خيلي آماده نشان داده؟
من اول فصل هم به دوستان شما گفتم كرار در آبادان موفق خواهد شد. او در تبريز افت كرده بود و در آبادان به دليل اينكه عرب زبان است زبان آباداني‌ها را كاملا متوجه مي‌شود. عراقي‌هاي زيادي هم در آبادان هستند كه با آنها راحت است و احساس تنهايي نمي‌كند. كرار در همه بازي‌ها تاثيرگذار بوده كه ديدي همين بازي آخر چطور توانست سه امتياز را بگيرد.
خود شما با او ارتباط داريد؟
هميشه او را مي‌بينم و صحبت مي‌كنيم. كرار به من احترام مي‌گذارد و آقا ابراهيم مي‌گويد.
فوتبال شما را به ياد مي‌آورد؟
من 16 سال است كه فوتبال را كنار گذاشته‌ام و بعيد مي‌دانم فوتبال من را به ياد داشته باشد. زماني كه من بازي مي كردم كرار عراق بود و در سطح پايه بازي مي‌كرد.
ساير خارجي‌ها را چطور ديديد؟
همه خارجي‌هاي نفت عالي هستند و مثبت كار كرده‌اند. آقا فراز در يارگيري خوب عمل كرده‌ است و خارجي‌هاي به درد بخوري را به آبادان آورده‌اند.
ولي عده‌اي از تماشاگران از يكسري‌ها رضايت ندارند؟
من از هواداران خوب تيم خواهش مي‌كنم به كادرفني مجال دهند تا تيم كارش را انجام دهد. اين تيم روز به روز بهتر مي‌شود و دارد نتايج خوبي مي‌گيرد. من به اين نفت خيلي اميدوار هستم.
آقاي تهامي فردا (امروز) چه روزي است؟
هشت آذر 96، حتما مي‌خواهيد در مورد بازي با استراليا سوال كنيد؟
چرا چنين روزي با گذشت 20 سال كهنه نمي‌شود؟
به نظر بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اين پيروزي تاريخي بود چون اكثر مردم به خيابان‌ها رفتند و شادي كردند. با احترام به همه دوستان، اين پيروزي هيچ‌موقع تكرار نخواهد شد.
خيلي‌ها مي‌گويند اين تيم دوست‌داشتني‌ترين تيم تاريخ ايران است.
من هم نظرم همين است و مي‌گويم تيمي كه مقابل استراليا پيروز شد واقعا دوست‌داشتني بود. من به خاطر سنم تا حدودي نسل قديم را نيز به خاطر دارم و بازي‌هاي آقايان قاسم‌پور، روشن و ديگران را ديده‌ام. قطعا همه مي‌دانند تيم 98 فرانسه دوست داشتني‌ترين تيم دوره‌هاي گذشته فوتبال است.
تيمي كه اكثر بازيكنانش به اروپا رفتند؟
كاملا درست است و اكثر نفرات لژيونر شدند ولي همين دوره قبل بازيكني از ايران لژيونر نشد.
شما تنها بازيكني بوديد كه به جام‌جهاني نرسيديد؟
وقتي اين سوال را مي‌كنيد واقعا ناراحت مي‌شوم. باور كنيد نمي‌خواستم در مورد هشت آذر صحبت كنم چون چند سال مي‌شود دو، سه روز از قبل هشت آذر تا دو، سه روز بعد از آن اصلا تلويزيون نگاه نمي‌كنم تا خاطرات برايم تازه نشود. خانواده‌ام وقتي شرايط من را مي‌بينند خيلي ناراحت مي‌شوند. در هر حال اين روزها كه خيلي‌ها خوشحال هستند من يكي خيلي ناراحتم و اعصابم به هم مي‌ريزد.
پس ويژه‌ برنامه‌ نود را در مورد بازي تاريخي نگاه نكرديد؟
اصلا نديدم! گفتم كه تلويزيون من اين چند روز خاموش است.
فكر مي‌كنيد نرفتن شما به جام‌جهاني مافيايي بود يا مشكل ديگري داشت؟
كاملا مافيايي بود. زماني مي‌گفتند فيلم‌هاي ايتاليايي مافيايي هستند ولي من اعتقاد دارم فوتبال ما از فيلم‌هاي ايتاليايي جلو افتاده و به ضرر خيلي‌ها مثل من شده است.
به جاي شما كدام بازيكن را بردند؟
بارها گفته‌ام و ديگر نمي‌خواهم در اين مورد حرف بزنم. من خيلي ناراحت هستم چون در اين 20 سال حتي يك مسوول از من نپرسيد چكار مي‌كني و كجا هستي؟! هيچ مسوولي از زندگي من خبر ندارد و همه منتظرند بميرم و با دسته گل سر قبرم بيايند. فوتبال ما مرده‌پرست شده و زنده‌ها اصلا به چشم نمي‌آيند.
الان از خود باشگاه راضي هستيد؟
بله، آقايان عيسي‌زاده و شاملي به من لطف دارند و هميشه سراغم را مي‌گيرند. اميدوارم كه بتوانم در تيم‌اميد جواب محبت آنها را بدهم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار