قطعی یک هفته‌ای آب آشامیدنی، اهالی روستاهای بابا بهرام و دراشکفت از توابع شهرستان پل‌دختر را کلافه کرده است.
کد خبر: ۵۳۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 29 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:قطعی آب آشامیدنی این دو روستا در شهرستان پلدختر این بار به کاهش آب‌های زیرزمینی و گرمای هوا مربوط نمی‌شود بلکه عدم همکاری خود اهالی با شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان داد مسئولان را درآورده است.

در این شرایط خبرنگار فارس در پلدختر برای اطلاع از کم و کیف قضایا و بررسی موضوع پای صحبت اهالی روستا و مسئولان مربوطه نشسته است.

اهالی 2 روستا در مضیقه قطعی آب

یکی از اهالی روستای بابا بهرام به خبرنگار فارس در پل‌دختر، گفت: یک هفته است که آب آشامیدنی در روستا قطع شده و این قطعی مشکلات عدیده‌ای را برای اهالی به دنبال داشته است.
داراب علی میران پور افزود: ما هر روز صبح برای مصارف مختلف آب آشامیدنی، مسائل بهداشتی، استحمام و حتی موضوع ساختن در مضیقه هستیم.

اهالی گالن به دست دنبال آب
یکی دیگر از اهالی روستای دراشکفت گفت: ما برای تهیه آب آشامیدنی خود هر روز مجبور می‌شویم با در دست داشتن دبه‌ها، پیت‌ها و گالن‌ها به روستاهای اطراف برویم.

احمد نوره پور افزود: زن و بچه‌های ما از نبود آب آشامیدنی رنج می‌برند و اهالی از کوچک و بزرگ تا افراد مسن و مریض هر کدام به نوعی درگیر معضل بی‌آبی شده‌اند.

یکی دیگر از اهالی روستای بابا بهرام با ابراز گلایه از این وضعیت گفت: با وجود این‌که اهالی کشاورز و دامدار هستند از هر جایی بیشتر نیازمند این مایه حیاتی می‌باشند که برای تهیه آن به هر دری می‌زنند.

عدم توان پرداخت کرایه برای تهیه آب
علی احمدی افزود: بعضی اهالی که بضاعت مالی مناسبی ندارند توان پرداخت کرایه را ندارند که هر روز به خاطر تهیه آب به پل‌دختر و یا روستاهای اطراف مانند جلگه خلج و یا ملاوی بروند.

وی ادامه داد: بعضی از ساکنان این دو روستا به خاطر بی‌آبی و برای استحمام کردن خانه‌های خود را ترک کرده و به منزل اقوام در پل‌دختر و روستاهای اطراف رفته‌اند.

احمدی از مسئولان خواست که جهت رفع این مشکل و معضل جدی به داد اهالی روستاهای بابا بهرام و دراشکفت برسند.

علت قطعی آب سوختگی پمپ است
 رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان پل‌دختر با تائید قطعی یک هفتگی آب آشامیدنی در این 2 روستا به خبرنگار فارس در پل‌دختر، گفت: آب آشامیدنی این 2 روستا با 42 مشترک به علت سوختگی پمپ یک هفته است که قطع است.

مرتضی کائیدی افزود: مشترکان در دو روستای بابا بهرام و دراشکفت از توابع شهرستان پلدختر مبلغ حدود 40 میلیون ریال معادل 90 درصد به این شرکت بدهکارند.

وی عنوان کرد کرد: شرکت آبفار پل‌دختر قادر به خرید پمپ آب به قیمت 150 میلیون ریال نیست و برای تهیه پمپ نیاز به 85 درصد وصول مطالبات از اهالی است.

اهالی حاضر به پرداخت بدهی خود نیستند
این مسئول بیان کرد: اهالی حاضر به پرداخت بدهی خود نیستند و شرکت آب و فاضلاب استان لرستان تا زمانی‌که مشترکان و اهالی روستا بدهی خود را پرداخت نکنند پمپ را تحویل شهرستان نخواهد داد.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی پل‌دختر از مشترکان این 2 روستا خواست با پرداخت بدهی خود این شرکت را در خدمت‌رسانی به اهالی یاری دهند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار