کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: امروز کسی نمی‌تواند منکر این شود که بسیج مهم‌ترین ستون فقرات مقاومت در منطقه و نقطه عطف آرمان اتکای مستضعفین به هنکام رهایی از استبداد است.
کد خبر: ۵۳۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 28 November 2017
به گزارش تابناک : صادق خرازی دیپلمات و کارشناس ارشد روابط بین‌الملل در سلسله نشست‌های تحلیلی-تخصصی بسیج، اظهار کرد: دیپلماسی امری متعارف در نظام بین‌الملل است و جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر نیروی مردمی و حضور بی‌نظیر خود، توانسته یک تنه و علی‌رغم میل باطنی موفقیت پیدا کند و تحولات منطقه را به گونه‌ای رقم بزند که به عنوان نمونه‌ای در منطقه مطرح باشد.

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل با بیان اینکه در دیپلماسی ابعاد مختلفی داریم، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی در زمان بعد از انقلاب ما فراز و فرود‌هایی داشته است مسیر خودش را طی کرده، اما دیپلماسی مقاومت سرمایه جدیدی است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

خرازی بیان کرد: از همان روز‌های تشکیل بسیج در بدنه سپاه، نظام ایران از ماهیت بسیج به معنای آماده سازی ملی برای دفاع ملی یاد می‌کردند.

وی گفت: در دوران جنگ تحمیلی از بسیج به عنوان نماد حضور نیرو‌های مردمی که باید آموزش ببیند و وارد جبهه جنگ شوند یاد می‌کردند، اما اکنون هیچکدام نتوانستند مانند بسیج بستر خدمات خود را گسترده ببینند و بسیج به برکت خون‌هایی که تا کنون ریخته، اکنون به یکی از اساسی‌ترین سازمان‌های ملی ایران تبدیل شده است.

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل اذعان داشت: امروز اگر کسی واقع بین باشد هیچ‌گاه نمی‌تواند منکر این شود که بسیج یعنی مهم‌ترین ستون فقرات مقاومت در منطقه و نیز نقطه عطف آرمان اتکای مستضعفین به هنکام رهایی از استبداد و استثمار است.

خرازی گفت: نظام سلطه در اکثر مذاکرات سیاسی که مربوط به امنیت منطقه بوده از بسیج و سپاه وحشت دارد و در مقطعی (در دوران مذاکرات اتحادیه اروپا با ایران) خواستار این بودند که انقلاب همیشه انقلاب نیست و این تأثیرات از بین می‌رود و شما با انقلاب نمی‌توانید زندگی کنید در حالیکه بسیج در بدنه انقلاب تعریف شده است.

وی تصریح کرد: تفکری پیروز خواهد شد که مرز‌های امنیت ملی ما را از مرز‌های جغرافیایی سیاسی خودش جدا کند.

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل افزود: مرزهای امنیت ملی ما در یمن، مدیترانه، جلگه هند و قزاقستان و سرحد‌های آسیای مرکزی قرار گرفته است و اگر این نگاه در متن سیاست خارجی ما باشد به آن می‌گویند سیاست خارجی ایدئولوژیک، همچنین دستگاه سیاست خارجی ما بیندیشد که سیاست خارجی ما ایدئولوژیک است مسئله‌ای که امام و رهبری همواره بر آن تأکید داشته اند.






منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار