در وزن منهای 60 کیلوگرم
ستاره ملی‌پوش کاراته استان قم با شکست دادن تمامی حریفان خود موفق به کسب مجوز صعود به فینال رقابت‌های مرحله پایانی لیگ جهانی کاراته شد.
کد خبر: ۵۲۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ 26 November 2017
به گزارش تابناک قم، در حالی که رقابت‌های مرحله نهایی فصل 2017 لیگ جهانی کاراته‌وان به میزبانی شهر اوکیناوای ژاپن و با حضور کاراته‌کاهای 67 کشور جهان در جریان است، تنها ملی‌پوش کاراته قم در این رقابت‌ها امیر مهدی‌زاده محسوب می‌شود.

ستاره کاراته استان قم در نخستین مسابقه خود از پیکارهای وزن منهای 60 کیلوگرم رقابت‌های مرحله پایانی لیگ جهانی 2017 کاراته در کشور ژاپن برابر حریفی از کشور میزبان به میدان رفت و سپس با کاراته‌کاهای قزاقستان و ایتالیا و دو کاراته‌کای دیگر از ژاپن به رقابت پرداخت.

مهدی‌زاده در نخستین مسابقه خود مقابل کوجیرو کاموگاوا از ژاپن به روی تاتامی رفت و با نتیجه پنج بر صفر حریف خود را شکست داد تا راهی دور دوم شود و در این مرحله مقابل قیصر آلپیسبای از کشور قزاقستان قرار بگیرد، مسابقه‌ای که در پایان با برتری یک بر صفر مهدی‌زاده تمام شد.

سومین حریف ملی‌پوش کاراته استان قم در پیکارهای مرحله پایانی لیگ جهانی 2017 در اوکیناوای ژاپن ساموئل مارچزه از کشور ایتالیا بود و مهدی‌زاده با نتیجه دو بر صفر حریف خود را شکست داد تا یک مرحله دیگر در وزن منهای 60 کیلوگرم به مدال طلا نزدیک‌تر شود.

دارنده دو مدال طلا و یک برنز مسابقات جهانی کاراته که پرافتخارترین کاراته‌کای استان قم در تاریخ رقابت‌های جهانی به شمار می‌رود در دور چهارم این پیکارها دومین حریف ژاپنی یعنی یوگو کوزاکی را ملاقات کرد و در پایان با نتیجه یک بر صفر حریف خود را از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد.

مهدی‌زاده در مرحله نیمه نهایی و در تلاش برای کسب مجوز صعود به مسابقه فینال به مصاف شوهی تویاما دیگر کاراته‌کای اهل کشور میزبان یعنی ژاپن صف‌آرایی کرد و با وی به تساوی یک بر یک رسید اما در پایان با رای داور و بر اساس قانون سن‌شو این مسابقه را به نفع خود به پایان رساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار