معاون برنامه ریزی شرکت برق منطقه ای یزد اعلام کرد: هزینه برق مشترکان پنج شهرستان این استان بر اساس تعرفه منطقه چهار گرمسیری در دو ماه تیر و مرداد محاسبه می شود.
کد خبر: ۵۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 25 June 2015
به گزارش تابناک یزدابولفضل اسدی در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس چهار شهرستان اشکذر ، اردکان ، میبد و یزد در دو ماه تیر و مرداد 25درصد کمتر هزینه برق پرداخت می کنند که البته بافق قبلا مشمول این طرح شده بود.

وی اظهار کرد: پیش بینی ما این است که این امر منجر به افزایش مصرف برق و روی آوردن به سمت کولرهای گازی خواهد شد از این رو از مردم تقاضا داریم همزمان از کولر آبی و گازی استفاده نکنند چون هم مصرف برق و هم آب آنها بالا خواهد رفت.

معاون برنامه ریزی برق منطقه ای یزد با اشاره به پیش بینی افزایش مصرف برق در پیک بار و تابستان امسال گفت: در سال گذشته مصرف برق کشور 48هزار مگاوات بوده و امسال پیش بینی شده با سه هزار مگاوات افزایش به 52هزار برسد.

اسدی افزود: خوشبختانه در استان یزد با وجود پیش بینی هزار و 300مگاواتی با مدیریتی که شد میزان مصرف در هزار و 150کنترل شد.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به همکاری صنایع تولیدی همچون فولاد استان و صرفه جویی مناس مردم امیدواریم امسال نیز مشکلی در تامین برق تابستان و زمان پیک نداشته باشیم و بخوبی گذر کنیم.

این مسوول اضافه کرد: در همین راستان 18صنعت با بار بالای مصرف داریم که در سال گذشته چهار صنعت چادرملو ، فولاد ارفع ، فولاد یزد و فولاد آلیاژی همکاری خوبی در این ایام داشتند و امسال نیز با پنج صنعت بزرگ استان توافق کرده ایم تا برنامه تعطیلات و تعمیراتشان را با ما هماهنگ کنند.

معاون برنامه ریزی برق منطقه ای یزد با اشاره به طرح هماهنگی برای مبادله تعهدات ذخیره سازی با صنایع گفت: در سال گذشته برای نخستین بار این طرح را اجرا کردیم و امسال چهار صنعت بزرگ استان تعهد 165مگاواتی داریم که امیدواریم محقق شود.

وی افزود: خوشبختانه سال گذشته با همکاری خوب صنایع پیک و اوج مصرف را در تیر و مرداد هشت ساعته کردیم و بجای آن در دو ماه مهر و آبان پیک را صفر کردیم تا برای صنایع جبران شود و همین قاعده را امسال دنبال خواهیم کرد و تشویق ها را نیز با وجود مشکلات شرکت داریم.

اسدی با اشاره به تغییرات مصرف در پیک و شب و روز گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و مصرف برق اگر تنها 400ساعت در سال صرفه جویی صورت گیرد پیک امسال را بخوبی پشت سر خواهیم گذاشت.

وی درباره برق تولیدی از نیروگاههای آبی نیز اظهار کرد: متاسفانه با توجه به کاهش بارش و آب پشت سدها هفت هزار مگاوات برق نیروگاهی این بخش قابل استفاده نیست .

** اصلاح قانون حریم شبکه های برق فشار قوی بعد از نیم قرن

در ادامه این نشست مدیر دفتر حقوقی شرکت برق منطقه ای یزد با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص کاهش حریم خطوط فشار قوی و انتقال برق گفت: قانون قبلی مربوط به سال 1347بود و امسال بعد از حدود نیم قرن تغییراتی صورت گرفته و حریم ها کاهش زیادی یافت.

سیدحسن حیدریه زاده افزود: از مزایای این مصوبه کاهش وسیع فاصله حریم ها بوده به گونه ای که برخی از آنها بیش از نصف شده در نتیجه اراضی بسیاری از مردم آزاد شده است ضمن آنکه اختیارات وسیعی در این بخش به وزیر نیرو داده شد.

وی درباره جزییات این مصوبه تصریح کرد: حریم خطوط از فاز کناری از هر طرف برای خط 63 کیلوولت از 20 متر به 8 متر، خطوط 132 کیلوولت به 9 متر، خطوط 230 کیلوولت به 9/11 و خطوط 400 کیلوولت از 50 متر به 14 متر کاهش یافته است.

این مسوول افزود: مالکان برای هرگونه ساخت وساز در اراضی آزاد شده خود می توانند با رعایت مقررات و حریم های جدید تحت نظارت فنی شرکت برق منطقه ای یزد اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار