مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور گفت: اعضای جمعیت هلال احمر برای رفع دغدغه های زائران و یا اینکه اگر خدایی نکرده مشکلی پیش آمد بتوانند آن را حل کنند در عراق مستقر شده اند.
کد خبر: ۵۱۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 04 November 2017

به گزارش تابناک خوزستان، علی اصغر پیوندی در بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی که برعهده دارد و در مراسم باشکوهی نظیر اربعین که خوشبختانه هر سال بیشتر از سال قبل به جمعیت آن افزوده می شود باید تمهیداتی فراهم و شرایطی را ایجاد کند که زائران بتوانند با آرامش خاطر در کشور، نجف و کربلا تردد کنند.

وی افزود: این شرایط از قبل ایجاد شده و سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه به صورت مستقیم درگیر بودند؛ البته دیگر استان ها نیز برای خدمت رسانی به زائران حسینی همکاری داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: امسال در داخل کشور حدود ۲۲ درصد ناوگان امداد و نجات را افزایش دادیم و ۳۰ دستگاه آمبولانس در پایانه مرزی چذابه، شلمچه و مهران مستقر است.

پیوندی یادآور شد: متأسفانه در مرز خسروی با اینکه تمهیدات لازم را اندیشیده بودیم ولی طرف عراقی هنوز مرز را باز نکرده است که امیدواریم طی امروز و فردا این تصمیم خوب را بگیرند تا مقداری از بار مرز چذابه و مهران به مرز خسروی منتقل شود.

وی ادامه داد: در مسیر بین نجف و کربلا و همچنین کاظمین نیز ۱۰ درمانگاه ثابت و بالغ بر ۲۰ درمانگاه اقماری، اتوبوس آمبولانس های متعدد، کمک در بیمارستان های مختلف عراق از جمله کوت با حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر پزشک، امدادگر و رده های مختلف پرستاری به امید خدا شرایط خوبی را برای زائران فراهم می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: اعضای جمعیت برای رفع دغدغه های زائران و یا اینکه اگر خدایی نکرده مشکلی پیش آمد بتوانند آن را حل کنند در عراق مستقر شده اند.

پیوندی در ارتباط با پیام اربعین گفت: پیام اربعین اتحاد و همبستگی است که به تمام جهان ثابت می کند هر روز بیشتر می شود و این تجمع نه تنها شیعی بلکه متعلق تمام مسلمانان است.

وی اضافه کرد: عشق به امامت و ولایت زائران حسینی را به نجف تا کربلا می رساند که مسیر ۸۰ کیلومتر را با عشق و ایثار طی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور در پایان گفت: نشان دهنده عظمت شیعه و دین اسلام است و ما هم وظیفه داریم تا شرایط خوبی برای زائران بهره مند کنیم که از برکات معنوی آن بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار