مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت : کمبود اعتبار و نبود منابع مالی مشخص مانع اصلی در اجرای انتقال آب سد نمرود به شهرستان گرمسار است.
کد خبر: ۵۱۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 04 November 2017
به گزارش تابناك سمنان و به نقل از سمنان لاين، محمد طاهری افزود : آب و برق 2 زیرساخت مهم و ارزشمند برای اجرای طرح های اقتصادی و صنعتی است اما با وجود بیش از 50 درصد واحد تولیدی استان سمنان در گرمسار، این شهرستان از نبود منابع آبی پایدار رنج می برد.

وی اظهارداشت : انتقال آب سد نمرود به گرمسار نیاز آبی در بخش های مختلف صنعت، آشامیدنی و کشاورزی را برطرف می کند اما به دلیل نبود منابع مالی اجرای این طرح مهم به کندی پیش می رود.

وی اضافه کرد : بیش از سه هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح مهم ملی، اعتبار نیاز است اما وزارت نیرو با وجود تصویب انتقال آب از سد نمرود به گرمسار تاکنون منابع مالی مشخصی را معین نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد : حفر چاه های زیر زمینی همواره به عنوان منابع تولید آبی غیر پایدار محسوب می شود و نمی توان با حفر چندحلقه چاه امنیت تولید و صنعت پایدار را در شهرستان گرمسار تضمین کرد.

طاهری تصریح کرد : از مشکلات عدیده ای که در اجرا و انتقال آب از سد نمرود به گرمسار وجود دارد جابه جایی روستای سله بن در استان تهران است که باید در وهله اول خرید یا ساخت مسکن برای این افراد از سوی وزارت نیرو انجام شود.
برچسب ها: انتقال آب ، سد نمرود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار