مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: مراتع ممیزی نشده فارس از ۱۵ آبان ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۵۱۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵ 03 November 2017
تابناک فارس به نقل از صداو سیما: مهرزاد بوستانی گفت: فعالیت هیات‌های ممیزی مراتع برای تعیین صلاحیت مرتعداران شهرستان‌ها در فصل قشلاق از پانزدهم آبان آغاز و تا پانزدهم اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.
وی افزود: در این طرح اراضی بدون ممیزی و یا نیازمند تجدید ممیزی تشکیل و دامداران و بهره‌برداران واقعی شناسایی می‌شوند. 
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس بیان کرد: آن دسته از مرتعداران عشایر و روستاییان استان فارس که تاکنون مراتع آنان ممیزی و تعیین صلاحیت جدید نشده است می‌توانند تقاضای کتبی خود را به اداره منابع طبیعی شهرستان مربوطه ارائه تا اقدامات لازم در مهلت تعیین شده برای آنان انجام شود.
وی حضور مرتعداران در زمان ممیزی مراتع را الزامی دانست و گفت: حضور نیافتن مرتعدار به منزله انصراف ایشان از مرتعداری خواهد بود.
مدیر کل منابع طبیعی فارس در ادامه یاد آور شد: حدود دو میلیون و ۴۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی با تهیه طرح مرتعداری به مرتعداران ذیحق واگذار شده و برای سه میلیون هکتار دیگر از این عرصه‌ها نیز طرح مرتعداری مصوب شده است.
بوستانی با اشاره به تعیین محدوده اراضی ملی از سوی مرتعداران افزود: صدور پروانه چرا برای این افراد موجب بهره برداری اصولی و صحیح از مراتع و اراضی ملی است.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس هدف از این اقدام را جلوگیری از تخریب و تجاوز و سوءاستفاده‌های احتمالی به اراضی و مراتع طبیعی اعلام کرد.
 حدود ۷ و نیم میلیون هکتار از مراتع فارس در قالب ۱۸ هزار پروانه چرا مورد بهره برداری دامداران قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار