تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امید از ضروریات در جامعه است و شعوری است که قرآن به ما تزریق کرده، افزود: اگر با امید به راهمان ادامه دهیم آنچه می‌ماند نام نیک شما در این سرا و آن سراست.
کد خبر: ۵۱۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 31 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، در آیین تجلیل از مادران سه شهیدی استان، با اشاره به حضور پرشور دانشجویان در این مراسم معنوی، گفت: این جمعیت اقتضای شهید وشهادت است زیرا شهید همه وجودش را تقدیم حق کرده و خدا محبت شهید را در دل‌ها می‌اندازد.
وی شهدا را تربیت‌شدگان مکتب قرآن خواند و افزود: شهید زنده و زنده کارساز است. شهدا جریان دارند و خونشان روان و ظالم شکن است.
نماینده ولی فقیه در استان امید را نیاز امروز جامعه‌ای دانست که در مسیر حق حرکت می‌کند و اظهار کرد: جامعه امیدوار یعنی جامعه‌ای که آینده‌ای روشن پیش پای خود می‌بیند و در مسیر الهی گام برمی‌دارد.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم عدم پایداری ظلم و اینکه ظلم برقرارکننده پرچم عدل است دو علت مهم زنده نگه‌داشتن امید در جامعه است.
وی با اشاره به آیه 13 سوره یونس که خداوند می‌فرماید:«تمام آن‌هایی که قبل از شما بودند و ظلم کردند، همگی نابود شدند» و در ادامه آیه «به دنبال ریشه‌کنی ظلم حق می‌آید و مستقر می‌شود»، گفت: در تاریخ نیز ثابت شده آن‌هایی که در مسند ظلم بودند مانند فرعون و نمرود نابود شدند و کسانی که بر مسند حق بودند به نیکی از آنان یاد می‌شود.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه امید از ضروریات در جامعه است و شعوری است که قرآن به ما تزریق کرده، افزود: اگر با امید به راهمان ادامه دهیم آنچه می‌ماند نام نیک شما در این سرا و آن سراست.
نماینده ولی فقیه در استان دانشگاه‌ها را نیازمند تزریق این افکار معنوی دانست و اظهار کرد: هرچه دانشجو و دانشگاه از شهید و شهادت فاصله بگیرد خسارت می‌بیند.
امام جمعه شهرکرد تشکیل هیاتی مذهبی متشکل از اساتید و دانشجویان فعال دانشگاه را پیشنهاد داد و گفت: این هیات باید جلسات مستمر، فراگیر و جامع معنوی در دانشگاه برگزار کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار