مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ارزش کالاهای صادراتی استان با 28 درصد افزایش در هفت ماه 96 به میزان 107 میلیون و 325 هزار دلار رسید.
کد خبر: ۵۱۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 30 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، علی سعدالدین روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به میزان صادرات و واردات استان سمنان در هفت ماهه 96، افزود: در این مدت،258 هزار و 500 تن کالا به ارزش 107 میلیون و 325 هزار دلار از این گمرک صادر شد که شامل هیدرو کربن سبک، شمش سرب ، پودر لباس شویی ، سود پرک یا کاستیک سودا، کابل، کولر آبی، قاشق وچنگال یکبار مصرف، سیمان، کاشی، کرک بزی و لوله انعطاف پذیر بود.

وی با اشاره به صادرات این کالاها به 37 کشور جهان، گفت: کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، جمهوری کره، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، ترکمنستان، ویتنام، ارمنستان و ایتالیا، هدف کالاهای صادراتی سمنان در هفت ماه 96 بود که در مقایسه با مدت مشابه سال 95 از نظر وزنی 39 درصد و از نظر ارزش دلاری 28 درصد افزایش داشته و متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی 415 دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به میزان واردات کالا در هفت ماه 96 به استان، گفت: میزان 13 هزار و 300 تن کالا به ارزش 38 میلیون و 413 هزار دلار از این گمرک وارد شد که شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها، مواد اولیه کارخانجات مانند پنبه شانه نزده حلاجی نشده، محصولات تخت نورد شده ازفولاد سیلیسیم‌دار موسوم به مغناطیسی، هادی‌های برق، ورق فولادی، الیاف سنتتیک، برق‌گیر محدودکننده ولتاژ و مسدودکننده افزایش ناگهانی ولتاژ، کائوچوی اتیلن پروپیلن، ماشین‌های شستن، سفیدکردن یارنگ کردن و ماشین های نخ پیچی بود.

سعدالدین اضافه کرد: کالاهای وارداتی به استان سمنان امسال از 22 کشور جهان شامل ازبکستان، آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین، ژاپن، سوئیس، جمهوری کره، انگلستان و امارات متحده عربی وارد گمرک سمنان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در شاخص وزنی 9 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 56 درصد افزایش داشته است و متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی نیز 2 هزار و 888 دلار بود.

مدیرکل گمرک استان سمنان، درآمد این گمرک در هفت ماهه سال 96 با احتساب ضمانت‌نامه‌ها را 163 میلیارد و 793 میلیون ریال شامل 48 میلیون و 720 میلیون ریال مالیات بر ارزش افزوده و 115 میلیارد و 73 میلیون ریال حقوق ورودی و سایر درآمدها عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان درآمد امسال گمرک سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 208 درصد افزایش داشته است.

در هفت ماهه سال 1396 هیچ پرونده قاچاقی در اداره کل گمرک استان سمنان کشف و صبط نشده است، در سال 95 در استان سمنان حدود 40 واحد صادرکننده شناسنامه‌دار کالاهایی به ارزش حدود 300 میلیون دلار به خارج از کشور صادر کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار