کد خبر: ۵۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 23 June 2015
رئیس اداره ثبت‌احوال سوادکوه‌شمالی گفت: فیلم‌ها و سریال‌های در حال پخش از صدا و سیما در فراوانی انتخاب نام نوزادان مؤثر است.


مریم خاوری‌نژاد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه‌شمالی با اشاره به بررسی و تحلیل آمار جمعیتی شهرستان، گفت: ولادت، وفات، ازدواج و طلاق به‌عنوان چهار واقعه جمعیتی مورد نظر کارشناسان برای تحلیل رویداد‌های اجتماعی مورد توجه قرار دارد.


وی از افزایش 62.5 درصدی واقعه ولادت در شهرستان سوادکوه‌شمالی خبر داد و افزود: در خرداد‌ماه امسال تعداد 26 واقعه ولادت در سوادکوه‌شمالی به ثبت رسیده است که نسبت به تعداد 16 واقعه ولادت اردیبهشت‌ماه امسال رشد 62.5 درصدی داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.


رئیس اداره ثبت‌احوال سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه تفکیک آمار جمعیتی از نوع شهری و روستایی نیز در تحلیل ما مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تعداد رویداد ولادت مربوط به خردادماه در مناطق روستایی و شهری به‌طور یکسان 13 واقعه بوده است.


خاوری‌نژاد به نسبت جنسیتی سوادکوه‌شمالی اشاره و با بیان اینکه به ازای هر 100 واقعه ولادت دختر در خرداد امسال تعداد 73 واقعه پسر به ثبت رسیده است، اظهار کرد: فراوانی نام «عرشیا» و «آیدا» در بین نام‌های ثبت‌شده نوزادان در بین اسامی منتخب از سوی والدین سوادکوه‌شمالی وجود داشته است و فیلم‌ها و سریال‌های در حال پخش از صدا و سیما در این فراوانی نام موثر بوده است.


وی از ثبت هفت واقعه ازدواج در خرداد‌ماه امسال در سوادکوه‌شمالی خبر داد و با بیان اینکه تعداد ازدواج اردیبهشت‌ماه امسال تعداد هشت واقعه و مدت مشابه سال گذشته 15 مورد بود که نسبت به ماه و مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.


عضو شورای اداری سوادکوه‌شمالی از ثبت تعداد 6 واقعه فوت در خرداد امسال خبر داد و بیان کرد: تعداد فوت شدگان سوادکوه‌شمالی نسبت به ماه گذشته 57 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.


رئیس اداره ثبت‌احوال سوادکوه‌شمالی، گفت: کهولت سن، سرطان و بیماری قلبی و عروقی به‌عنوان علل اصلی فوت در خرداد‌ماه امسال در سوادکوه‌شمالی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار