رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان از برگزاری اردو مهارتی و تشکیلاتی ملی ویژه مناطق محروم به میزبانی ‏شاهرود خبر داد و گفت: کسب مهارت‌های زندگی در این اردوها به‌طور جد پیگیری می‌شود‎.
کد خبر: ۵۱۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 29 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا عامریان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه روستای نگارمن شاهرود میزبان سه هزار دانش‌آموز مناطق محروم کشورخواهد بود، ابراز داشت: در هفته گذشته طرحی با حضور قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در سازمان دانش‌آموزی به پیشنهاد استان سمنان مطرح شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و طی آن برای نخستین بار در کشور اردوهای مهارتی و تشکیلاتی ویژه مناطق کم برخوردار به میزبانی شاهرود برگزار می‌شود.

محمد رضا عامریان - کراپ‌شده

وی افزود: مکان موردنظر برای برپایی اردوی مهارتی و تشکیلاتی اردوگاه نگارمن شاهرود است که با در نظر گرفتن ایجاد تدارکات لازم برای میزبانی ازدانش‌آموزان و زیرساخت‌های لازم، برگزاری این اردو برای بهار یا تابستان سال آینده پیش‌بینی‌شده است.

مانور امداد و نجات در مدارساستان سمنان برگزار می‌شود

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان از برگزاری مانور زلزله و پدافند غیرعامل در مدارس استان خبر داد و ابراز داشت: این سری آموزش‌ها در همه یک هزار و ۱۶مدرسه استان اعمال می‌شود ولی به‌طور مشخص در روز هشتم آذرماه، ۶۶مدرسه و اولیای آن‌ها مورد آموزش مقابله با بحران‌ها قرار می‌گیرند که در مناطق کم برخوردار شهرستان‌های بسطام، بیارجمند، امیرآباد و مهدی‌شهر شش مدرسه در نظر گرفته‌شده است.

عامریان در ادامه تصریح کرد: یکی از آموزش‌هایی که به‌طور جد برای دانش‌آموزان دنبال می‌کنیم بحث مقابله با بحران‌ها و آسیب‌هایی است که در حوادث غیرمترقبه وحملات دشمن در بحث پدافند غیرعامل رخ می‌دهد لذا در این بخش کار گسترده آموزشی داریم.

وی افزود: در تلاشیم تا امداد و نجات، پناه گیری، آماده‌سازی فضای نگهداری از ابنیه و اماکن بحث‌های مختلف را به دانش‌آموزان آموزش دهیم که تبلور آن را در روز مانور زلزله یا مانور پدافند غیرعامل به منصه ظهور خواهیم گذاشت و دربحث مهارت‌های اجتماعی نیز آموزش‌های لازم شامل ادب و خوش‌خلقی، درستی و صداقت و دوستی با طبیعت به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

عضویت ​۲۲ هزار نفر در تشکل دانش‌آموزی استان سمنان

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان بابیان اینکه سال گذشته ۲۲ هزار نفر عضو این تشکلدانش‌آموزی بودند کهپیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به ۳۰ هزار نفر برسد، ابراز داشت: از بازگشایی مدارس تاکنون سه هزار نفر به این تشکل اضافه شدند که با توجه به مقایسه سال ۹۴ می‌توان گفت در جذب تعداد افرادبا رشد بالای ۳۰۰ درصد مواجه هستیم.

عامریان در ادامه تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی آموزشمهارت‌های سیاسی، اجتماعی و دینی به نوجوانان را بر عهده دارد که به‌منظور جذابیت بیشتر اغلب این آموزش‌ها در قالب برگزاری اردوها به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی چند دانش‌آموز را تحت پوشش‌دارید، ابراز داشت: سال گذشته ۲۶هزار دانش‌آموز پایه ششم، هفتم و هشتم و نهم سطح استان تحت پوشش آموزش‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی قرار گرفتند.

توانمندی نوجواناندر زندگی آینده مهم‌ترین مأموریت تشکل‌های دانش‌آموزی

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان ادامه داد: روش‌های مختلف دوست‌یابی، مسیر زندگی و آشنایی با آثار سوءمصرف انواع مواد مخدر و اقداماتیکه ممکن است افراد کم سن را به این فضاها وارد کند و همچنین مباحث پیشگیری اولیه را به دانش‌آموزان آموزش داده و ایشان را برای فاصله گرفتن ازاین‌گونه آسیب‌ها توانمند می‌کنیم.

عامریان با تأکید بر اینکه تشکل‌هایی مانند بسیج دانش‌آموزی، انجمن اسلامی، تشکل پیشتازان، مجلس و شورای دانش‌آموزی به رشد و بالندگی نوجوانان کمک می‌کند،تصریح کرد: صرف آموزش کلاسیک نمی‌تواند مشکلی را در آینده از دانش‌آموزان دوا کند لذا این مهم می‌طلبد تا دانش‌آموزان مهارت‌های علمی و عملی، زندگی و اجتماعی را کسب کنند.

وی افزود: دربحث آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان ادب،خوش‌خلقی، درستی،صداقت و دوستی با طبیعت که دانش‌آموزانرا برای زندگی آینده آماده کندازجمله اهدافی است که در سازمان دانش‌آموزی به‌طور جد پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار