معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از اجرای طرح سلامت در ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان در 142مسجد جنوب تهران خبرداد.
کد خبر: ۵۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 23 June 2015
برومند نامداری اظهارداشت: مشاوره های روان شناسی، تغذیه و طب اسلامی، پزشکی و تست فشار و قند خون از خدمات سلامت محوری است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از سوی مدیریت شهری در 142 مسجد این منطقه جنوبی آغاز شده و تا 26 تیرماه نیز همچنان ادامه دارد.

نامداری با اشاره به اینکه کارشناسان سلامت در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد مستقر هستند افزود: برگزاری سخنرانی های آموزشی در زمینه مهارت های زندگی، بهداشت فردی و گروهی، نقش آموزه های دینی در ارتقای سلامت و... پس از اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا از دیگر فعالیت های سلامت محور در این ماه مبارک است.

وی به اهمیت استفاده از ظرفیت بالای مساجد اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه های اماکن مذهبی برای تمامی اقشار سنی پیش بینی شده است و به ویژه برای کودکان برنامه هایی همچون قصه گویی، نقاشی، مسابقه و ده ها برنامه فرهنگی و هنری دیگر برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 در پایان به آغاز فعالیت نمایشگاه فصل نیایش نیز اشاره کرد و یادآور شد: این نمایشگاه از ساعت 21:30 تا 24 در مجموعه فرهنگی ولیعصر(عج) واقع در میدان نماز شهرری پذیرای شهروندان است وعلاقه مندان می توانند از خدمات رایگان فرهنگی، هنری و مذهبی این مجموعه نمایشگاهی بهره مند شوند.

*** معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 19 از برگزاری بیش از200 ویژه برنامه سلامت محور در این منطقه خبر داد 

به گزارش روزسه شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حجت الاسلام رسول جوادی با بیان اینکه این برنامه ها از امروز آغاز و تا 28 تیر ادامه خواهد داشت افزود: بخشی از این برنامه ها به آموزش شهروندان درخصوص تغذیه سالم اختصاص یافته است که با برگزاری همایش ها و کلاس های آموزشی متنوع و برپایی جشنواره های مختلف غذایی با موضوع «افطار سالم» در مراکز بهداشتی و درمانی، هلال احمر،پایگاههای بسیج، مدارس و مساجد به شهروندان از امروز ارائه می شود. 

وی اظهار داشت : اصول تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان، نقش معنویت در سلامت، اثرات روزه بر سلامت جسم و روان، نقش خانواده ها در تاثیر پذیری جوانان از الگوهای اسلامی، ماه رمضان و حفظ محیط زیست، آشنایی با مبانی سلامت و بهداشت در اماکن عمومی و مساجد از اهم عناوین برنامه های آموزشی است که در قالب 130 کلاس آموزشی توسط مسئولین خانه سلامت اجرا خواهد شد. 

جوادی تصریح کرد: 150 ایستگاه سلامت در سطح منطقه برپا شده که ارائه خدمات پزشکی همچون ویزیت رایگان پزشکی و اندازه گیری فشار و قند خون، اندازه گیری شاخص توده بدنی و ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی از جمله برنامه هایی است که در این ایستگاه ها ارائه خواهد شد. 

وی برپایی ایستگاههای سلامت محور در بوستان بزرگ ولایت، برگزاری مسابقه فرهنگی و اجتماعی و توزیع بروشورهای سلامت در خانه های سلامت را از سایر برنامه های مناسبتی گرامیداشت ماه مبارک رمضان در این منطقه اعلام کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار