سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین از امحاء 1.5 تن خوراک آلوده به قارچ در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 29 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ، دکتر صیاد غلامی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در بازرسی های مستمر صورت گرفته حدود 1.5 تن خوراک دام و طیور آلوده به قارچ از  کارخانه های شهرستان هرسین کشف و ضبط گردید.

وی با بیان اینکه محموله کشف شده پس از ضبط در دو مرحله مورد آزمایش قرار گرفت، گفت: پس از مثبت اعلام شدن آزمایشات ومحرز شدن آلودگی خوراک کشف شده به قارچ با حکم دستگاه قضایی این محموله امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین با اشاره به بازرسی های صورت گرفته مستمر بر فعالیت های کارخانه های خوراک طیور و دام شهرستان هرسین افزود: در تمامی نظارت های دامپزشکی بر کارخانجات تولید خوراک دام و طیور محصول تولیدی آنها پس از نمونه گیری تا حصول نتیجه آزمایش اجازه توزیع و فروش به آنها داده می شود.

دکتر غلامی همچنین به دامداران و پرورش دهندگان طیور نیز توصیه کرد که خوراک دام و طیور مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراحل تولید، توزیع و عرضه نهاده های دامی مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 به دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت کارشناسان این اداره کل اقدامات لازم را انجام دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار