امام جمعه اقلید با بیان اینکه کوروش، پاسارگاد، 7 آبان و.. بازی‌های آمریکا برای منافع خودشان و حفظ اسرائیل غاصب است، تصریح کرد: آمریکا نه کوروش را قبول دارد و نه حقوق بشر را، چراکه خودش بزرگ‌ترین پایمال‌کننده و ناقض حقوق بشر در دنیا است.
کد خبر: ۵۱۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 27 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با بیان اینکه 7 آبان از کجا پیدا شده و سند و اهدافش چیست، اظهار داشت: چرا برای کوروش به قرآن استناد می‌کنند در صورتی که آن را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه هیچ سند تاریخی که تأکید کند قبر کوروش در پاسارگاد است وجود ندارد، عنوان داشت: چرا کوروش 2500 ساله را قبول دارند اما اسلام 1400 ساله را نمی‌پذیرند و کهنه‌پرستی فرض می‌کنند.

طالبی گفت: زنانی که به پاسارگاد می‌روند کشف حجاب می‌کنند در صورتی که مجسمه‌های زنان حکاکی شده در آنجا یا دیگر آثار باستانی حجاب دارند.

امام جمعه اقلید با اشاره به اینکه کوروش را ضد برده‌داری می‌دانند اما بخشی از کتاب‌های تاریخی که در زمان ساسانیان تألیف شده به احکام بردگی اختصاص دارد، ادامه داد: پیروان کوروش خود را متمدن می‌دانند و قائل به انسانیت انسان هستند، در صورتی که بدترین توهین‌ها و فحش‌ها را نثار مسلمانان می‌کنند.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه موارد بسیاری در این زمینه می‌توان عنوان کرد، تصریح کرد: به فرض اینکه کوروش آن‌گونه که می‌گویند است، اما چرا به نظام هتاکی می‌کنند و به بهانه 7 آبان و به قول خودشان روز کوروش به مقدسات اسلامی توهین و جسارت می‌کنند.

وی با اشاره به یادآوری مکرر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از 7 آبان گفت: چرا فرقه ضاله، بهاییت، منافقان و سلطنت‌طلبان در داخل و خارج  از کشور آب به این آسیاب می‌ریزند.

امام جمعه اقلید از عدم اقدام مؤثر و به‌موقع محققان، پژوهشگران، جراید و رسانه ملی در تشریح این عمل خرافی و بی‌اساس انتقاد کرد و بیان داشت: اگر به‌موقع این خرافه تبیین می‌شد امروز شاهد این همه هجمه علیه اسلام، مقدسات دینی و انقلاب اسلامی و شهدا نبودیم.

طالبی اظهار کرد: 8 سال دفاع مقدس، 40 سال استقامت در مقابل تحریم و تهدید، دفاع از ملت‌های بی‌پناه و... ارزش است و باید از آن دفاع کنیم.

وی گفت: اگر روزی قرآن بر سر نیزه رفت و عده‌ای نادان تحت تأثیر آن قرار گرفتند و به روی مولای خود شمشیر کشیدند، امروز در پاسارگاد می‌خواهند علیه اسلام و مقدسات علم کفر بلند کنند.

خطیب جمعه اقلید با تأکید بر اینکه مردم به ویژه نسل جوان و تحصیل‌کرده اکنون باید بصیرت داشته باشند یادآور شد: اساتید، دانشگاهیان و معلمان و... باید وارد عمل شده و پنبه توطئه‌های آمریکایی و صهیونیستی را به هم بزنند.

طالبی با بیان اینکه جشن‌های 2500 ساله را چه کسانی در کشور ما راه انداختند، به عمل زشتی که به بهانه جشن هنر در شیراز در انظار عمومی انجام شد اشاره کرد و اظهار داشت: شهید دستغیب در اعتراض به این کار عنوان داشت «اگر این هنر است هنر الاغ از شما بیشتر است».

امام جمعه اقلید روز کوروش را ادامه فتنه 78 و 88 خواند و گفت: چرا این افراد که دم از مردمی بودن کوروش می‌زنند، از اینکه این همه انسان بی‌گناه از زن و مرد گرفته تا کودکان مظلوم در میانمار، عراق، سوریه، یمن، نیجریه، بحرین و ... آماج سلاح‌های مخرب خود قرار گرفتند، کوچک‌ترین اظهارنظر و حتی ابراز تأسف نکردند.

وی با تأکید بر اینکه حامیان برگزاری 7 آبان آمریکا و صهیونیسم هستند، عنوان کرد: آیا امروز زمان جواب دادن است یا سکوت و بی‌تفاوتی و اظهار حق نکردن؟

طالبی بیان کرد: بصیرت و بیداری به‌موقع تاریخ‌ مصرف ندارد و باید همیشه آماده و هوشیار باشیم.

خطیب جمعه اقلید 13 آبان و 9 دی را دو حماسه بزرگ ملی و ارزشی خواند و تصریح کرد: اگر از این مناسبت‌ها استفاده نکرده و محکم و قوی در راستای دفاع از ارزش‌ها وارد عمل نشویم، دشمن از این فرصت سوء استفاده خواهد کرد.

امام جمعه اقلید خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال از بین بردن ارزش‌های دینی، مذهبی و انقلابی ما است و برای این کار از داخل و خارج کشور هزینه‌های گزافی خرج می‌کنند، ازاین‌رو ما نیز نباید بی‌تفاوت بود و باید با دقت و هوشیاری و بصیرت همیشه در صحنه حاضر و آماده باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دلقک‌بازی‌های رئیس‌جمهور، کنگره و مجلس آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: آن‌ها به دنبال برگشت دوباره به منطقه و ایران هستند و موشک بالستیک، سلاح هسته‌ای، حزب‌الله لبنان، سوریه و عراق و... بهانه است.

طالبی عنوان کرد: آمریکا نمی‌تواند یک قدرت دفاعی تمام‌عیار مانند ایران را در منطقه تحمل کند چراکه هر جا بخواهد دست‌اندازی کند جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار