کد خبر: ۵۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷ 23 June 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی همتی رئیس عمران شهری استان اظهار داشت:قطعاً اعطای تسهیلات، ترجیحاً یارانه‌ای به ساکنان محلات هدف به‌عنوان ابزار تشویقی و کمک به ساخت‌وساز در این بافت، می‌تواند به‌عنوان یک محرک نوسازی در بافت‌های نابسامان عمل کند.

وی گفت: مهم‌ترین مشکلات احیا نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری، عدم اختصاص یارانه کافی دولت در تخصیص تسهیلات به ساخت‌وساز در این مناطق است.

وی با اشاره به عدم تمکن مالی ساکنان برای ساخت سرپناه جدید گفت: جابجایی مالکان از محلات هدف و اسکان مستأجر بجای مالک در اماکن مسکونی نیز از دیگر مشکلات برای احیای بافت فرسوده است.

همتی اظهار داشت: یکی از علت‌های عدم موفقیت برنامه‌ها و سیاست‌ها در مواجهه با بافت‌های نابسامان شهری، تک‌بخشی نگاه کردن به این موضوع است درحالی‌که این موضوع، کاملاً فرا بخشی بوده و وظیفه ساماندهی این محلات بر عهده یک دستگاه خاص نیست.

وی تصریح کرد: ضعف فعالیت‌های اجتماعی و بسترسازی در سال‌های گذشته در این مناطق از دیگر مشکلات در احیای بافت فرسوده است.

وی گفت: توجه زیاد به مسکن مهر در سال‌های گذشته که توجه ویژه به این‌گونه بافت‌های نابسامان شهری را تحت‌الشعاع قرار داده است نیز از دیگر علت‌های ناموفق بودن سیاست‌ها و برنامه‌ها دراین‌باره است.

همتی اظهار داشت: یکی از مشکلات در اعطای تسهیلات بافت‌های فرسوده، سود بالای تسهیلات و مشخص نبودن وضعیت پرداخت یارانه 9 درصد دولت به سود تسهیلات موردنظر است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی درباره سهمیه‌های ابلاغی برای احیای بافت فرسوده نیز گفت: تاکنون سهمیه بانک‌های رفاه، سپه، ملت و ملی به استان ابلاغ‌شده است که با صحبت‌هایی که با بانک‌های مربوطه داشتیم مشکلی در پرداخت وام‌ها نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: البته بانک ملی پرداخت تسهیلات را منوط به شرایطی کرده بود که با مکاتبات انجام‌شده مشکل در حال حل شدن است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار