فرمانده انتظامی استان سمنان خبر داد
فرمانده انتظامی استان سمنان از برگزاری دومین آزمون کارآگاهی و کارآگاه‌یاری در 28 مهرماه ‌خبر داد و گفت: شروع کارآگاهی از کارآگاه پنجم و پایان آن کارآگاه یکم است که متقاضیان بعد از طی مراحل علمی و عملی و قبولی آن، نشان کارآگاه تخصصی دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۵۱۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 19 October 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار روح‌الامین قاسمی اظهار داشت: دومین آزمون عمومی کارآگاهی و کارآگاه‌یاری به‌صورت هم‌زمان صبح روز جمعه، 28 مهرماه سالجاری در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ شرایط عمومی متقاضیان شرکت‌کننده در این آزمون برابر دستورالعمل ابلاغی به استان‌های سراسر کشور قبلاً اطلاع‌رسانی شده است.

وی ضمن تشریح فرایند و مراحل رتبه‌بندی «کارآگاه» گفت: به کارکنانی که مسؤولیت رسیدگی به پرونده‌ها، جرائم مختلف، شناسایی و دستگیری متهمان را دارند، «کارآگاه» گویند.

فرمانده انتظامی استان سمنان به تقسیم‌بندی کارآگاه به سه گروه کارآگاه یار، کارآگاه عمومی و کارآگاه تخصصی اشاره و بیان کرد: افرادی که وظیفه پشتیبانی اطلاعاتی و عملیاتی- فنی، بررسی صحنه‌های جرم و آزمایشگاهی را در فرایند رسیدگی پرونده بر عهده دارند، تحت عنوان «کارآگاه‌یار» معرفی می‌شوند؛ کارآگاه پس از اخذ رتبه قبولی در مراحل مختلف، در آزمون‌های تخصصی شرکت کرده تا به رتبه‌های بالاتر ارتقا پیدا کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: شروع کارآگاهی از کارآگاه پنجم و پایان آن کارآگاه یکم است که بعد از طی مراحل علمی و عملی و قبولی آن به‌عنوان کارآگاه تخصصی، نشان مزبور را دریافت می‌کنند.

وی جذب و گزینش کارآگاهان و کارآگاه یاران متخصص، مجرب و توانمند در کشف جرائم و مقابله با مجرمان را هدف اصلی این آزمون عنوان و تصریح کرد: به‌روزرسانی دانش و اطلاعات، تقویت حرفه‌ای‌گری و ایجاد انگیزه در کارکنان برای رشد و تعالی از دیگر اهداف این آزمون به شمار می‌آید.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: بعد از پذیرش، کارآگاهان باید دوره‌های مختلفی نظیر آزمون عمومی، تست وضعیت جسمانی، توانمندی در تیراندازی، ارائه مدرک زبان خارجه و ... را با موفقیت پشت سر بگذارند تا از نظر رتبه کارآگاهی به مراحل بالاتری ارتقا پیدا کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه کارآگاه یکم به‌عنوان بالاترین رتبه کارآگاهی باید تمام مراحل عمومی و تخصصی را گذرانده باشد، گفت: مراحل آزمون و دوره‌های کارآگاه از رتبه چهارم به بعد وارد شرایط سخت‌تری می‌شود که داوطلب باید از نظر علمی و عملی در هر بخش تلاش خود را مضاعف کند.

وی شرایط عمومی کسب مراتب کارآگاهی و کارآگاه‌یاری گفت: داوطلبان برای شرکت در آزمون باید از رسته آگاهی یا اطلاعات بوده و دارای حکم انتصاب در مشاغل آگاهی باشند؛ همچنین از شروع خدمت نامبردگان در پلیس آگاهی حداقل دو سال گذشته باشد.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: متقاضیان آزمون باید در چرخه آگاهی به مدت حداقل دو سال متصدی تحقیق و رسیدگی به پرونده بوده یا در فرایند رسیدگی پرونده به‌عنوان هدایت ستادی و عملیاتی به‌طور مستقیم و مستمر نقش داشته باشد.

قاسمی ادامه داد: این دومین آزمونی است که در سراسر کشور به‌صورت همزمان در سراسر کشور انجام می‌شود، درصدد هستیم حتی کارآگاهان پیشین را در رتبه‌بندی جدید سهیم کنیم که آن‌ها نیز بتوانند ارتقا پیدا کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان باید با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنند، خاطرنشان کرد: عدم حضور داوطلبان در آزمون مذکور در گزارش‌های عملکردی و نمره یگانی استان ثبت و تأثیرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار