رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
وی عنوان کرد: اگرهمگرایی و همدلی وجود داشته، هنر ما این باشد که از همین منابع حداقلی، استقاده بهینه را داشته باشیم و اگر توان و انرژی ما در جهت هم افزایی باشد نه در جهت کاستن انرژی همدیگر، قاعدتا شرایطی دیگری را در این شهرستان شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۵۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 21 June 2015

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به قدمت، عظمت، جمعیت تحت پوشش و سابقه تاریخی و تمدنی شهرستان کهگیلویه گفت : متاسفانه اکنون شاهدیم در این شهرستان آنقدر مشکل وجود دارد که حتی برای یک مراسم ساده مکان مناسبی برای برگزاری آن وجود ندارد .

دکتر رضا چمن که در مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه سخن می گفت، با طرح این سوال که چرا با این مشکلات در کهگیلویه مواجه هستیم؟ به جمله از ماست که بر ماست! تاکید نمود و سپس ادامه داد: اگر در شاخص های گوناگون توسعه کماکان گرفتاری و نگرانی هایی داریم از ماست که بر ماست.

وی عنوان کرد: اگرهمگرایی و همدلی وجود داشته، هنر ما این باشد که از همین منابع حداقلی، استقاده بهینه را داشته باشیم  و اگر توان و انرژی ما در جهت هم افزایی باشد نه در جهت کاستن انرژی همدیگر،  قاعدتا شرایطی دیگری را در این شهرستان شاهد خواهیم بود.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان کهگیلویه و بویراحمد که به نظر می رسید قصد دارد فضای موجود در کهگیلویه را مورد نقد جدی قرار دهد؛ با تایید صحبت های رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان کهگیلویه مبنی بر اینکه کار کردن در این شهرستان واقعا سخت است؛ تاکید کرد: «من مهر تایید می زنم بر فرمایش آقای دکتر شرافت! حداقل من در این استان و جاهایی خارج از کهگیلویه و بویراحمد مدیر بوده و ارائه خدمت کرده ام و این مووضع را لمس کرده ام».

دکتر چمن ادامه داد: جایی دشوارتر و پرحاشیه تر از شهرستان کهگیلویه برای مدیریت ندیده ام و اینجا حاشیه بسیار سنگین تر از متن است.

وی سپس یادآور شد: این مشکل در استان هم وجود دارد، اما بدون تعارف می گویم در کهگیلویه بدترین حالت ممکن مدیریتی را شاهد هستیم.

چمن با بیان اینکه در کهگیلویه به تلاش طاقت فرسا بیشتر از سایر بخش های استان نیازمنداست و بیشتر باید  برآیند حرکت هایمان هم جهت باشد، تاکید نمود: توسعه نگری و توستعه محوری، همت بلند داشتن، آینده نگری و آینده نگاری بیش از هر جای دیگری باید در دستور کار مدیریت شهرستان کهگیلویه قرار گیرد و در فضای ذهنی تک تک ما بایستی که ریشه داونده باشد؛ اما چون اینگونه نیست درنتیجه علی رغم تلاش های که می شود، ثمره این آنها را در رسیدن به اهداف در این شهرستان شاهد نیستیم.
توفیق نسبی و خوبی را شاهد هستیم؛
وی در ادامه گریزی به حوزه تحت مدیریت خود نیز زد و با بیان اینکه در بخش سلامت می توانیم ادعا کنیم وضعیت بهتری را در سطح این شهرستان شاهد هستیم، اظهار داشت: شاخص های سلامت روشن است و بر اساس همین شاخص ها می توانیم ادعا کنیم که توفیق نسبی و خوبی را شاهد هستیم؛ اما کافی نیست و لذا نیاز به کار بیشتری داریم.

وی سپس با این مقدمه به سراغ مسائل مطرح شده در ابتدای صحبت های خود رفت و به تاکید گفت: به مدیران حوزه بهداشت و درمان شهرستان  کهگیلویه نیز توصیه جدی می کنم که از حواشی بپرهیزند و توجه به مقوله سلامت مردم را در راس کار خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سپس به یکی دیگر از چالش های موجود در شهرستان کهگیلویه پرداخت و اظهار نمود: هیچ جای استان مثل کهگیلویه نیست! در این شهرستان همه سعی می کنند در حوزه سلامت دخالت کنند.

دکتر چمن تاکید نمود: با این دخالت های بی جا و غیر اصولی، شاهد رشد شاخص ها و توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان این شهرستان نخواهیم بود.

وی سپس شاف تر دغدغه های خود را طرح نمود و تنگ نظری های موجود را مورد نقد قرار داده و تصریح نمود: «تا زمانی که این تنگ نظری ها و این نگاه های بسته بر فضای شهرستان حاکم باشد، به جایی نمی رسیم و اگر از این نوع نگاه ها و حواشی ها پرهیز کرده، دغدغه توسعه را داشتیم و کار را به متخصص مربوطه سپردیم تا دیگران هم ارزیابی کنند، آن وقت می توان ادعا نمود که  شاهد پیشرفت خواهیم بود.»

دکتر چمن، مجددا با طرح این سوال که چرا هر کسی باید به خود اجازه دهد در حوزه های تخصصی دخالت کند؟ به ابتدای صحبت های خود اشاره نمود و با بیان وضعیت موجود سالن محل تکریم و معارفه عنوان نمود: نتیجه همین نگاه است که الان شاهد هستیم شهرستانی با این عظمت، سالنی مناسب برای برگزاری همایش و مناسبت های خود ندارد.

مسئول ارشد حوزه سلامت استان در ادامه به نقد حوزه تحت مدیریت خود نیز پرداخت و عنوان نمود: اگر حتی دولت طرحی برای تحول سلامت نداشته باشد که خوشبختانه هم اکنون دارد، ما باید در کهگیلویه تحول ایجاد کنیم .
نظام سطح بندی خدمات بهداشتی درمانی تعارف بردار نیست

وی با بیان اینکه هنوز خیلی از اقداماتی که باید در این شهرستان صورت بگیرد، اتفاق نیفتاده است، تاکید نمود:نظام سطح بندی خدمات بهداشتی درمانی تعارف بردار نیست و باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

دکتر چمن ادامه داد: الگوی موجود در دنیا این است که خدمات تخصصی به شکل متمرکز و برای جمعیت عظیم فراهم شود.

وی اظهار داشت: در سطوح محیطی بنا نبوده و کار اصولی و منطقی نیست که منابع حداقلی را در محیط پراکنده کرده و یک عمل غیر موثر انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  با تاکید بر اینکه سطح بندی خدمات اصل درستی است، تاکید کرد: شهرستان کهگیلویه هنوز یک بیمارستان استاندارد ندارد و تازه پس از پیگیری فراوان دو هفته قبل آی سی یوی نوزادان در کهگیلویه راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه  قبول دارم که این دغدغه ها و چالش ها وجود دارد، تصریح نمود: هنوز در همین تنها بیمارستان  شهرستان، علی رغم دستور مستقیم وزیر بهداشت و به خاطر کمبود، جراح مغز و اعصاب نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: با تلاش فراوان پیگیر راه اندازی ام آر آی دهدشت هستیم و امید داریم ظرف چند ماه آینده مشکل آن رفع شود.

دکتر چمن کمبود آمبولانس را یکی از چالش ها و به تعبیر خود دردهای نظام سلامت در این شهرستان عنوان نمود و افزود: نیاز مردم؛ سلامت است و ما باید به آن پاسخ دهیم نه تقاضاهایی که مطرح می شود.

وی در ادامه احداث کلینیک تخصصی و افزایش فضای موجود بیمارستانی را از دیگر برنامه های مورد تاکید خود در شهرستان کهگیلویه عنوان نمود و با بیان اینکه در این مدت ۲۳ متخصص و فوق تخصص به این شهرستان جهت ارائه خدمت معرفی شده اند، عنوان نمود:شهرستان کهگیلویه یکی از بدترین شهرستان های استان  و حتی کشور در بحث اخذ وجوه غیر متعارف بوده است که خوشبختانه هم اکنون شاهد کاهش چشمگیر این نوع دریافتی هاهستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار