۱۵۵ طرح اقتصاد مقاومتی امسال در شهرک‌های صنعتی استان فارس به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۵۰۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲ 14 October 2017
تابناک فارس به نقل از صداو سیما:مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۱۱۳۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
احد فتوحی افزود: بر اساس هدف گذاری انجام شده تا پایان امسال بیش از ۳۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی با اشتغال دو هزار و ۸۰۰ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری خواهد رسید که بیش از نیمی از برنامه هدف در نیمه نخست امسال محقق شده است.
وی با بیان اینکه روند ثبت نام و پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد‌های صنعتی درحال انجام است گفت: از خرداد تاکنون هزار و ۱۷۷ واحد تولیدی و صنعتی در استان در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که تاکنون درخواست‌های ۴۱۸ واحد صنعتی در کارگروه استانی بررسی و ۱۹ واحد نیز موفق به دریافت تسهیلات شده اند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: در طرح رونق تولید که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود ، تامین مالی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد انجام می‌شود.
فتوحی، کمک به حفظ اشتغال، افزایش تولید بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط، راه اندازی نیمه تمام تولیدی و تقویت تحرک اقتصادی از طریق منابع بانکی را از مهمترین اهداف طرح رونق تولید اعلام کرد.
وی با بیان اینکه این تسهیلات پس از تایید کارگروه‌های استانی اختصاص می‌یابد گفت: بر اساس دستور العمل امسال، بنگاه‌های کوچک تا سقف ۱۰ میلیارد ریال، بنگاه‌های متوسط تا ۳۰ میلیارد ریال و برای طرح‌های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز تا سقف ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اولویت اصلی پرداخت تسهیلات را بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسطی اعلام کرد که دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و توان مدیریت و بازار مشکل و مانعی برای راه اندازی و افزایش تولید نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات برای سرمایه در گردش نرخ عقود مبادله‌ای و برای طرح‌های نیمه تمام نرخ عقود مشارکتی خواهد بود گفت:مدت باز پرداخت تسهیلات نیز برای تسهیلات سرمایه در گردش یک سال (قابل تمدید) و برای سرمایه ثابت طرح‌های نیمه تمام نیز بنا به تشخیص کارگروه،۳ سال است که تا ۵ سال نیز قابل تمدید است.
فتوحی گفت: واحد‌های صنعتی و تولیدی متقاضی دارای شرایط باید نخست به سامانه بهین یاب به نشانی www.behinyab.ir مراجعه و درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار