معاون سازمان ملی استاندارد ایران:
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: طی یک سال آینده باید استانداردهای کیفیت خودرو در ایران از 53 به 83 فقره افزایش یابد و از دی‌ماه سال 97 خودروهایی که فاقد 83 استاندارد باشند، شماره‌گذاری‌ نمی‌شوند.
کد خبر: ۵۰۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 13 October 2017

به گزارش تابناك سمنان، جهانبخش سنجابی‌شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به‌ ضرورت تطبیق معیارهای استانداردهای ملی با استانداردهای بین‌المللی بیان کرد: این امر از اهداف اصلی سازمان استاندارد برای ورود به بازارهای جهانی است.

وی رعایت استاندارد در تولید کالا را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با این رویکرد، بستری مناسب برای توسعه اقتصادی فراهم می‌شود و این امر دست‌یافتنی، منجر به تولید شغل در کشور خواهد شد.

‌معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایرانبه تلاش‌های دولت تدبیر و امید در بحث استانداردسازی با رویکرد نوین اشاره کرد و اظهار داشت: 25 درصد کالاهای تولیدی کشور در دولت یازدهم از سازمان ملی استاندارد مجوز کیفیت دریافت کرده‌اند.

سنجابی‌شیرازی به ابلاغ طرح خوداظهاری استانداردسازی‌ها تا پایان سال جاری به استان‌ها خبر داد و گفت: با ابلاغ این طرح، زمینه استانداردسازی بر پایه خوداظهاری برای همه واحد‌های تولیدی فراهم می‌شود و با تشکیل کمیته‌ای، استانداردها تأیید می‌شوند.

وی به تلاش سازمان استاندارد برای ارتقای استانداردهای خودروسازی در کشور اشاره کرد و گفت: طی یک سال آینده باید استانداردهای کیفیت خودرو در ایران از 53 به 83 فقره افزایش یابد و از دی‌ماه سال آینده خودروهایی که فاقد 83 استاندارد باشند، شماره‌گذاری‌ نمی‌شوند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایراندر پاسخ به سؤالی درباره عدم استقبال بازارهای جهانی از کالاهای ایرانی با وجود در نظر گرفتن استاندارد در کالاهای ایرانی اظهار کرد: توجه نکردن به بازار هدف، بسته‌بندی نامناسب و بازاریابی سنتی از مهم‌ترین عوامل عدم استقبال از کالاهای ایرانی است.

سنجابی‌شیرازی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقداماتی برای ترغیب بازارهای جهانی به کالاهای ایرانی ایجاد شده است، تصریح کرد: با ایجاد تحولات اساسی در این حوزه در 6 ماهه امسال با رشد 12 درصدی صادرات مواجه بوده‌ایم.

وی با اعلام اینکه امسال هشت هزار فقره پرونده استاندارد کالا صادر شده است، خاطرنشان کرد: رشد فزاینده پروانه‌های استاندارد از 27 هزار به 35 هزار اقدامی بی‌سابقه در حوزه استاندارد بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار