مدیرکل راه و ترابری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل راه و ترابری استان سمنان، بابیان اینکه ۷۰ درصد تلفات استان متعلق به پراید است، گفت: ایمنی را نمی‌توان فقط از راه طلب کرد هرچند در نقاط حادثه‌خیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۰۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 13 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، عبدالمجید نژاد صفوی صبح جمعه در نشستی با نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس به میزبانی دفتر وی، با تأکید بر اینکه نقاط حادثه‌خیز استان در مناطق مختلف طی سه سال گذشته رفع مشکل شده‌اند، تأکید کرد: همچنان با برخی استانداردها به‌خصوص در حوزه خودروهایی مانند پراید با مشکل روبرو هستیم.

وی افزود: در سطح استان پروژه‌های متعدد راه و استانداردسازی معابر مانند پل‌ها و زیرگذرها، که سال‌ها راکد بودند مانند محور دامغان-جندق، با تلاش شبانه‌روزی در دست اجرا هستند اما باید بدانیم که راه تنها عامل تصادفات نیست.

طلب قابل توجه پیمانکاران از راه و ترابری

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان، بابیان اینکه پیمانکاران بازوهای اجرایی این اداره کل در سطح استان هستند، تأکید کرد: مشکل بزرگ‌ راه و ترابری نبود عدم نقدینگی است تا بتوانیم طلب پیمانکاران پرداخت شود که امیدواریم بتوانیم راهی پیدا کنیم تا از این شرایط دور شویم چراکه امروزه پرداخت طلب آن‌هم به‌روز، قطعاً در ایجاد رغبت برای پیمانکاران راه و ابنیه استان، مؤثر است.

نژاد صفوی عامل عدم نقدینگی را سبب طولانی شدن برخی پروژه‌های راه‌سازی استان دانست و تأکید کرد: در صورت وجود نقدینگی می‌توان کارهای نیمه‌تمام بسیاری را به اتمام رساند.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در سمنان طی سال اخیر نیز، توضیح داد: عملیات اجرایی ورودی سمنان از سمت فیروزکوه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اتمام است همچنین محور مهدی‌شهر-شهمیرزاد نیز روزهای پایانی مراحل ساخت خود را طی می‌کند از سوی دیگر آزادراه حرم تا حرم با رعایت استانداردهای بین‌المللی نیز هم‌اکنون در دست اجرا بوده و قرارداد احداث پل روگذر شهرک صنعتی مرکز استان سمنان نیز منعقدشده است.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان‌ همچنین گفت: با مشارکت شهرداری سمنان، درجزین، مهدی‌شهر و شهمیرزاد آماده هستیم تا بلوار خلیج‌فارس را به آن‌ها تحویل دهیم که هم باعث کاهش سرعت و هم موجب افزایش اشتغال می‌شود.

قطار محلی پیگیری می‌شود

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس دهم نیز در این نشست، ضمن اشاره به‌ضرورت پیگیری مجدد قطار محلی به سمت مشهد، بیان کرد: علاوه بر این طرح، قطار تهران-گرمسار و سمنان نیز از طریق وزیر راه در دست پیگیری است که البته این طرح نیازمند احداث ریل جدید بوده که قطعاً با تعامل می‌توان این زیرساخت را فراهم کرد.

احمد همتی افزود: جاده سمنان-فیروزکوه، پل شهرک صنعتی، قطار حومه‌ای گرمسار-سمنان، آزادراه حرم تا حرم، پل مومن‌آباد، تقاطع دربند مهدی‌شهر و جاده پیغمبران در زمره مطالبات حوزه راه غرب استان سمنان است.

وی با یادآوری نقش راه‌ها به عنوانزیرساختی مهم در راستایتوسعه اقتصادی، تصریح کرد:وظیفه مسئولان بهره گرفتن از ظرفیت‌های داخلی استان برای جلوگیری از هدر رفت فرصت‌های پیش رو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار