طی تفاهم نامه بین تبلیغات اسلامی و سپاه سمنان شکل گرفت؛
به گزارش تابناک سمنان، طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین سپاه پاسداران و اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، طرح پیشرفت و آبادانی مناطق محروم در استان در سطح دیار قومس به اجرا در می آید.
کد خبر: ۵۰۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 08 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای سازندگی و عمران مناطق محروم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح یکشنبه با سپاه قائم آل محمد(عج) این استان، تفاهم نامه همکاری در بحث روحانیان مستقر در مناطق محروم و همچنین ایجاد خانه های عالم و قرآن روستایی، امضا کردند.

حرکت رسیدگی به مشکلات بیارجمند کند است

بر اساس این تفاهم نامه بین تبلیغات اسلامی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی موظف به اعزام و تامین روحانیان مستقر در روستاهای مناطق محروم در مقوله گسترش و اشاعه فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی و همچنین انجام فرایض دینی می شود و در قبال آن سپاه پاسداران نسبت به ساخت خانه عالم روستایی در قالب طرح های اردوی جهادی و سازندگی اقدام می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در حاشیه مراسم امضاءتفاهم نامه به خبرنگارانگفت: این تفاهم نامه بین این اداره کل و سپاه استان در راستای ارتقای فرهنگ دینیو همچنین عمرانی روستاهای محروممانند بیارجمند، خارتوران، ستوه، کوه زر و ... اجرا می شود که طبق اسناد بالادستی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و قرارگاه سازندگی سپاهبه استان هایی مانند سمنان ابلاغ شده است.

حجت الاسلام علی شکری درپاسخ به سوالی با موضوع تعهدات سازمان تبلیغات اسلامی در این تفاهم نامه، توضیح داد: ارائه بستههای تبلیغاتی، شناسایی، جذب و استقرار روحانیان در مناطق هدف که عمدتا محروم هستند، پرداخت حق الزحمه اعزام و استقرار، همکاری در ارائه محتوای فرهنگی و تبلیغی، توجیح مبلغان، ارائه گزارش از عملکرد روحانیان، نظارت بر حسن اجرای تبلیغ، همکاری با سپاه پاسداران و مقوله خانه های عالم روستایی در زمره این تعهدات هستند.

وی افزود: قرارگاه سازندگی سپاه نیز متعهد می شود تا در راستای ساخت خانه های عالم روستایی، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با اهداف سازندگی با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، پرداخت کمک هزینه پیشرفت و آبادانی به میزان ۴۰درصد توسط کمک بلاعوض به مبلغان مستقر در منطقه، نظارت بر فعالیت روحانیان، ارائه خدمات اشتغال روستایی و خانواده های هدف، ارائه محورهای مورد نظر قرارگاه سازندگی به روحانیان و تلاش برای راه اندازی شورای فرهنگی و اجتماعی روستا را مد نظر قرار دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنانگفت: زمان و مدت اجرای تفاهم نامه و همچنین میزان کمی آن در این طرح دو سال تعیین شده که استمرار آن منوط به توافق طرفین است.

شکری بیان کرد: این تفاهم نامه در راستای ارتقای سطح فرهنگی و تسهیل گری امور سلامت اجتماعی و فرهنگی خانواده های روستاهای محروم، امید به زندگی، انجام فرایض دینی، آبادانی، اقتصاد، عمران، زیرساخت های فرهنگی، تربیتی و همچنین آموزشی، سبک زندگی اسلامی، شعار سال، همبستگی بین جامعه هدف و در نهایت کمک به ارتقای جامعه هدف منعقد شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار