فرماندار دامغان خبر داد:
فرماندار دامغان بابیان اینکه دیوار ساحلی چشمه‌علی به طول ۲۰۰ متر در دست اجرا است، گفت: ۳۰۰ میلیون تومان برای این طرح نیاز است که پیش‌بینی تضمین آن از ماده۱۸۰ شده است.
کد خبر: ۵۰۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 07 October 2017

به گزارش تابناک سمنان ، علی‌اصغر مجد صبح شنبه در نشست کمیته حفاظت از منابع آب دامغان به میزبانی فرمانداری، ضمن بیان اینکه احداث دیوار ساحلی به پیشبرد اهداف آبخیزداری و جلوگیری از بروز مشکلات حاشیه رودخانه در کنار امکان مصرف بهینه آب‌های روان منجرمی شود، بیان داشت: ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار این طرح از ماده ۱۸۰ و اختیارات نماینده پیش‌بینی‌شده است.

علی اصغر مجد فرماندار دامغان

وی افزود: احداث دیوار ساحلی در اطراف رودخانه چشمه‌علی دامغان به حفظ منابع آبی کمک شایانی می‌کند و در این برهه زمانی که خشک‌سالی در زمره بحران‌سازترین رویدادهای شهرستان است، می‌تواند غنیمت باشد.

دیوار ساحلی زیرساختی برای هدایت آب است

فرماندار دامغان ضمن بیان اینکه پروژه احداث دیوار ساحلی در منطقه نیستان این شهرقرار دارد، تأکید کرد: احداث این دیوار، می‌تواند زیرساختی مناسب برای هدایت و بهره‌وری آب‌های جاری در شمال دامغان باشد.

مجد بابیان اینکه احداث دیوار ساحلی چشمه‌علی فواید قابل توجهی دارد، تأکید کرد: هدایت جریان آب به سمت سد شهید شاه‌چراغی نخستین کار ویژه این دیوار است که در کارگروه حفظ منابع آبی بر روی آن کارِ کارشناسی و مطالعاتی صورت گرفته است.

وی افزود: دیوار ساحلی علاوه بر کاهش جریان آب، هدایت آب به سمت سد و همچنین امکان بهره‌وری از آب‌های جاری، می‌تواند مقدار قابل‌توجهی آب را نیز در پشت خود ذخیره کند و به‌نوعی یک مرداب می‌توان در این منطقه ایجاد کرد تا از این سکون آب، برای هدایت از طریق کانال‌ها، برنامه‌ریزی داشت.

ضروزت مدیریت مصرف آب

فرماندار دامغان با اشاره به بافت کشاورزی خیز شمال دامغاندر مسیر دیباج، تأکید کرد: آب در شمال دامغان به‌واسطه کشاورزی بودن منطقه دارای اهمیت فروانی است لذا شورای حفظ منابع آبی شهرستان نسبت به رودخانه‌ها و منابع آبی این منطقه، تأکید ویژه‌ای دارد.

مجد ضمن بیان اینکه احداث دیوار ساحلی و کانال‌های فرعی آن در محدوده چشمه‌علی زیرساختی مناسب محسوب می‌شوند، تأکید داشت: باید از این ظرفیت به بهترین نحو بهره‌گیری کرد.

وی افزود: احداث کانال‌های فرعی می‌توان سیکل اجرایی دیوار ساحلی را تکمیل کرده و همچنین از نفوذ آب به دیواره نیز جلوگیری کند که این امر در برآوردهای اولیه لحاظ شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار