سرپرست میراث فرهنگی بسطام و خرقان خبر داد
سرپرست میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت: تفاهم‌نامه ارتقای کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام منعقد شد.
کد خبر: ۵۰۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 07 October 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، حامد عادل با بیان اینکه تفاهم‌نامه ارتقای کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام منعقد شده است، اظهار کرد:این تفاهم‌نامه با هدف ارتقای کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام و بافت پیرامون آن، بین شهرداری و پایگاه میراث فرهنگی بسطام به امضا رسید.

وی گفت: این تفاهم‌نامه در راستای همکاری‌های مشترک سازمان میراث فرهنگی و شهرداری در زمینه معرفی آثار، آموزش شهروندی و حفاظت و مرمت آثار تاریخی کشور و ... منعقد شده است.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه حمام تاریخی بسطام از طرف شهرداری به پایگاه میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان برای انجام مرمت و راه‌اندازی دفتر پایگاه مجموعه به مدت چهار سال واگذار شد.

عادل ادامه داد: اجرای پروژه‌های تحقیقاتی- کاربردی در حوزه میراث فرهنگی، ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت، تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آن‌ها، هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی در مقاطع مختلف در راستای نیازهای تحقیقاتی، حمایت، مرمت و حفاظت از آثار ارزشمند معماری شهر بسطام در همکاری‌های متقابل ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی بیان کرد:شاخص‌ترین تعهد شهرداری بسطام، در اختیار قرار دادن حمام مجموعه تاریخی بسطام به پایگاه میراث فرهنگی برای مدت چهار سال است.

به گزارش فارس؛ حمام مجموعه تاریخی بسطام از یادگاران دوره قاجار محسوب می‌شود و جنب مدرسه شاهرخیه واقع شده است.

مجموعه بایزید بسطامی، شامل آثاری از دوران سلجوقی به بعد است و در کنار آن مرقد و خانقاه متعلق به «ابویزید طیفور بی عیسی بن سروشان بسطام» ملقب به «سلطان العارفین» و از عرفای نامی و مشهور ایران در قرن سوم هجری قمری قرار دارد.

مجموعه بایزید بسطامی شامل خانقاه بایزید، رواق صفوی، منار بسطام، مسجد بایزید بسطامی، مسجد بسطام، امامزاده محمد، برج کاشانه، گنبد غازان خان و مدرسه شاهرخیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار