کد خبر: ۵۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 20 June 2015

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان در سال زراعی جاری، با جذب 112 درصد از اعتبارات مکانیزاسیون، مقام برتر کشوری را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، مهندس ایوب ایرانی فام، در همایش مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های جنوب استان، کارشناسان کشاورزی و کشاورزان هشترود با بیان اینکه در سال زراعی جاری اعتبار مکانیزاسیون استان 400 میلیارد ریال بود، افزود: آذربایجان شرقی موفق به جذب بیش از 440 میلیارد ریال شده است.

وی یادآوری کرد: شهرستان چاراویماق با جذب 73میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون مقام اول استانی را به خود اختصاص داده وبا این اعتبار 105دستگاه تراکتور، هشت دستگاه کمباین و 130دستگاه ادوات کشاورزی خریداری شده است.

مهندس ایرانی فام افزود: شهرستان هشترود باجذب 62 میلیاردریال اعتبار مقام دوم استان را درجذب اعتبارهای مکانیزاسیون کسب کرده وبا این اعتبار90دستگاه تراکتور، 2دستگاه کمباین و 48دستگاه ادوات کشاورزی خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، ادامه داد: با آغاز برداشت به موقع گندم از اراضی زراعی استان، پیش بینی می شود امسال 800 هزار تن محصول از مزارع آبی و دیم برداشت شود.

مهندس ایرانی فام، اظهار کرد: مراکز خرید در سطح استان تعیین و تجهیز شده و امسال پیش بینی می شود که بیش از 450 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط این مراکز از بهره برداران خریداری گردد ضمناً برنامه ریزی شده است که حدالامکان تا 5 هزار تن بذر مازاد بر سهمیه بذری استان برای تامین بذر کشاورزان استان های جنوب غربی و غرب کشور خریداری و به این مناطق ارسال شود.

وی گفت: امسال کارشناسان کشاورزی، افت و ریزش محصول را در مزرعه رصد و از ورود کمباین های دارای عیب فنی به مزارع جلوگیری خواهند کرد.

مهندس ایرانی فام، با بیان این که از سوی کمباین سازی اراک نیز به زودی آموزش های لازم برای کمباین داران ارایه خواهد شد، ادامه داد: کمباین مورد نیاز در شهرستان ها تامین شده و فقط 200 دستگاه کمباین مهاجر برای برداشت گندم به استان وارد خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی به عنوان عامل خرید گندم کشاورزان، باید پس از خرید محصول، بلافاصله پول آن را به حساب کشاورزان واریز کند و حق برداشت این پول را در ازای وام یا مطالبه خود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :