کد خبر: ۵۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 20 June 2015

به دنبال اتمام فرصت فراخوان دومین سمپوزیوم مجسمه سازی تبریز توسط سازمان زیبا سازی شهرداری، آثار ارائه شده در سه مرحله داوری و نتایج آن اعلام شد.

 

به گزارش خبرنگار ما ، در پی فراخوان سازمان زیبا سازی مبنی بر برگزاری دومین سمپوزیوم ملی مجسمه های سنگی در تبریز، حدود 420  اثر به دبیرخانه سمپوزیوم ارائه شد و پس از طی سه مرحله داوری مقدماتی و یک مرحله داوری نهایی، آثار منتخب، معرفی گردید.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، در توضیح این مرحله از سمپوزیوم گفت: از تعداد 40 اثر انتخابی در محله نهایی داوری، تعداد 30 اثر به عنوان انتخاب اصلی و  10 اثر به عنوان ذخیره، توسط هیات داوران معرفی شدند.

امجدی در ادامه با اشاره به تجهیزات تدارک دیده شده برای برگزاری این سمپوزیوم تصریح کرد: مرحله بعدی در دومین سمپوزیوم، اجرای این طرح ها در اندازه واقعی آن است که تدارکات لازم برای این مرحله  نیز، لحاظ و ابزارآلات و سنگهای تراورتن موردنیاز این سمپوزیوم خریداری شده است.

وی در رابطه با نتایج اولین سمپوزیوم مجسمه سازی خاطرنشان کرد: در سمپوزیوم اول تبریز 12 مجسمه سنگی عاید شهر شد که جهشی بزرگ در امر مجسمه سازی تبریز بود و ما امسال با افزایش دو و نیم برابری تعداد مجسمه ها نسبت به سال قبل، برآنیم تا در سمپوزیوم دوم، 30 مجسمه بزرگ با متریال سنگ اجرا نموده و به مجسمه های موجود شهر بیافزائیم.

گفتنی است طی این فراخوان، صدها هنرمند از سراسر کشور برای شرکت در سمپوزیوم دوم مجسمه سازی تبریز ثبت نام نموده بودند که پس از ارسال آثار و انجام مرحله داوری، در نیمه دوم مرداد ماه، بخش اجرایی آن برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :