قدرت الله علیخانی :
تصویر هم نشینی علی لاریجانی ، رییس مجلس، در کنار رییس دولت اصلاحات و لیدر فعلی این جریان در مراسم ختم آیت الله راستی کاشانی در جماران ، به اندازه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 96 صدا کرد.
کد خبر: ۵۰۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 03 October 2017
چرا که این دیدار در صورت برنامه ریزی شده بودن آن از قبل ، حکایت بسیار صریحی می توانست از ان چیزی باشد که قرار است در سالهای آتی در صحنه سیاسی کشور شاهد ان باشیم.
 
هرچند قبل از این رویداد ، محمدرضا عارف رییس شورای اصلاح طلبان در اظهار نظری گفته بود ائتلاف نمی کنیم. منظور او البته گلایه از نحوه چینش کابینه توسط روحانی در دولت دومش بود. او در مصاحبه ای گفته بود به اندازه کافی نیرو داریم بنابراین نیازی به ائتلاف اصلاح طلبان با دیگران وجود ندارد.
 
شاید منظور او دقیقا پاسخ به احتمال حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 باشد . او البته یک بار اسیر این صحنه آرایی شد اما در انتخاب رییس مجلس . از چپ و راست حمایت ها از علی لاریجانی او را به گزینه بی بدیل ریاست مجلس دهم بدل کرد.
 
عارف اما ظاهرا سرخود اعلام کرده است که ائتلاف نمی کنیم.هرچند به نظر می رسد این گزاره ، گزاره کلی اصلاحات است اما اعلام آن از سوی عارف ظاهرا سایز موضوع را پائین آورده است.
 
 قدرت الله علیخانی از نزدیکان هاشمی ، در مصاحبه ای با آرمان ضمن رد اعلام  استراتژی  توسط عارف می گوید ، با حضور افرادی چون خاتمی و خوئینی ها بهتر است بقیه افراد نظر ندهند چرا که در راس این جریان ، تصمیم گیرندگان اصلی اینها هستند. اشاره او صریحا به عارف بوده است.
 
اما علیخانی نکته دیگری هم گفت که قابل چشم پوشی نبود و میتوان ادعا نمود استراتژی همان است که عارف گفته است اما بدلیل جایگاه پائین خود او بنا نبود او این مساله را مطرح نماید.
 
او اظهار می کند که در انتخابات آتی ، روحانی بین جهانگیری و لاریجانی ، قطعا جهانگیری را انتخاب خواهد نمود.
 
هرچند بخشی از سخنان علیخانی در پس پرده انتقاد از عملکرد عارف در میدان داری فراکسیون امید در مجلس قابل تاویل است اما به نظر می رسد روایت علیخانی ، روایت صحیح تری از ائتلاف نمی کنیم باشد.
او معتقد است مسائلی در این تراز نباید خارج از مصلحت های جریانی طرح گردد.
علیخانی البته عملکرد روحانی را بیشتر برای دوران بعد از ریاست جمهوری اش قال تفسیر می داند که او برنامه هایی برای آن دوران دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :