ماموران یگان حفاظت محیط زیست در 9 شهر مازندران با گشت و کنترل مداوم در تعطیلات دهه اول ماه محرم موفق شدند، 30 شکارچی متخلف را به همراه 30 قبضه سلاح شکاری دستگیرکنند.
کد خبر: ۵۰۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 02 October 2017


 بلاغ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرهای محمودآباد، نور، آمل، بابل، بابلسر، سوادکوه، جویبار، کیاسر و نکا با گشت و کنترل مداوم در تعطیلات دهه اول ماه محرم موفق شدند، 30 شکارچی متخلف را به همراه 30 قبضه سلاح شکاری که 6 قبضه آن قاچاق بوده، همچنین پنج رشته دام هوایی و 14 قطعه پرنده شامل، قرقاول، کبک، خوتکا، بوتیمار و چاق لق دستگیر کنند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست در تعطیلات دهه اول ماه محرم با تشدید گشت‌های مداوم با توجه به فصل گاوبانگی و مهاجرت پرندگان زمستان گذر به استان و کنترل شبانه‌روزی آب‌بندان‌ها، شالیزارها، مناطق جنگلی و کوهستانی حوزه استحفاظی خود موفق شدند 30 نفر از این متخلفان که از تعطیلات و فرصت پیش آمده قصد شکار پرندگان حمایت شده و تخریب محیط زیست را داشتند، دستگیر کنند.

مامورین یگان حفاظت محیط زیست جویبار در حین گشت و کنترل در منطقه پایین رودپشت و آب‌بندان‌های لاریم وکردکلا از هشت نفر متخلف هشت قبضه سلاح شکاری به همراه دو قطعه خوتکا کشف و ضبط نمودند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در حین گشت و کنترل در منطقه کوهستانی نمارستاق و مناطق شالیزاری دابودشت موفق شدند 6 نفر شکارچی غیرمجاز را به همراه 6 قبضه سلاح شکاری که دو قبضه آن قاچاق بوده ولاشه چند قطعه کبک دستگیر کنند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست بابل نیز در حین گشت و کنترل مداوم در آب‌بندان‌های این شهرستان پنج شکارچی متخلف را به همراه پنج قبضه سلاح شکاری که دو قبضه قاچاق بوده و دو قطعه خوتکا دستگیر کنند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست بابلسر در حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی آییش کله‌بست و آب‌بندان لجمه و مهلبان از چهار نفر متخلف غیرمجاز چهار قبضه سلاح شکاری به همراه یک قطعه بوتیمار کشف و ضبط شد.

همچنین مامورین یگان حفاظت محیط زیست سوادکوه در حین گشت و کنترل شبانه‌روزی در مناطق مرال‌خیز و ایجاد ایست و بازرسی در جاده اجت بزمیلش و منطقه آریم و کلزا چهار نفر متخلف را به همراه چهار قبضه سلاح شکاری، 45 فشنگ و سه قطعه کبک و یک قطعه چاق لق (چاق لق از خانواده آبچلیک سانان و کنار آبزی می باشد که گونه‌ای کمیاب محسوب شده و در فصل مهاجرت به ندرت در مناطق کوهستانی مشاهده می‌شود.) دستگیر کنند.

مامورین اداره پارک ملی پابند نیز با انجام گشت‌های شبانه در ایام اوج گاوبانگی در مناطق جنگلی و کوهستانی دو نفر شکارچی را به همراه دو قبضه سلاح شکاری قاچاق و 14 فشنگ قبل از اقدام به شکار دستگیر و مامورین محیط زیست کیاسر در حین گشت‌زنی یک نفر متخلف را به همراه یک قبضه سلاح شکاری و لاشه یک طاقه قرقال دستگیر کنند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست محمودآباد نیز در حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی خود یک نفر متخلف را به همراه یک قبضه سلاح قاچاق دستگیر کردند.

مامورین یگان حفاظت محیط زیست نور نیز در حین گشت‌زنی در زمین‌های کشاورزی ایزدشهر دو رشته دام هوایی را جمع‌آوری و یک بهله جغد گرفتار در این دام هوایی را بعد از اطمینان از سلامتی در طبیعت رهاسازی کردند.

هر 30 نفر متخلف شکار غیرمجاز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

بوتیمار، قرقاول، کبک، خوتکا و چاق لق از پرندگان حمایت شده و کمیاب هستند و براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هر کدام از این پرندگان به ترتیب پنج، چهار، دو و یک میلیون ریال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار