مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه امیدواریم این موضوع با همیاری سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه متبوع وضعیت آن سامان یابد، گفت: این هنرستان شهدای شاخصی را به این نظام و انقلاب تقدیم کرده که باید برای حفظ بهتر آن کوشا باشیم.
کد خبر: ۵۰۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ 30 September 2017
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه هنرستان دیباج 6 میلیارد تومان هزینه برای بازسازی کامل نیاز دارد، گفت: ردیف بودجه‌ای امسال 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس؛ مصطفی خزاعی در خصوص مقاوم‌سازی، تعمیز و تجهیز هنرستان دیباج که ساختمان آن دارای قدمت بالایی است، اظهار کرد: برای این هنرستان در سال گذشته و امسال ردیف بودجه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیون تومان ردیف بودجه از طرف سازمان برنامه در نظر گرفته شد ، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته 100 میلیون تومان برای تعمیرات در نظر گرفته شده ولی با توجه به قدمت بالای ساختمان نیاز به هزینه بیشتری داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون 200 میلیون تومان صرف هزینه ایزوگام هنرستان شده است، گفت: در کنار این موارد تعویض لوله‌هایی که دچار پوسیدگی بودند از جمله اقداماتی بوده که در این هنرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در مراسم آیین بازگشایی مدارس به استاندار این موضوع گوشزد شد که این هنرستان نیاز به هزینه بیشتر برای تعمیر و تجهیز دارد، خاطرنشان کرد: برای  تعمیر و تجهیز این هنرستان بالغ بر 6 میلیارد تومان هزینه لازم داریم و عملا این اعتبار برای استان طی یک سال مقدور نیست.

خزاعی با اشاره به اینکه با مساعدتی که استاندار در این زمینه داشتند قرار بر آن شد هر چقدر که آموزش و پرورش هزینه کند به همان میزان استانداری نیز مساعدت داشته باشد، افزود: در این زمینه باید درخواست‌ها به صورت مکتوب و مدون برای استاندار ارسال شود.

وی با بیان اینکه قرار بر آن است که مشکلات هنرستان به نماینده وزارتخانه تقدیم و ارسال شود، یادآور شد: هنرستان دیباج تنها مدرسه‌ای است که ردیف بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شده و با توجه به آنکه این محیط بالای 50 سال قدمت و هفت هکتار مساحت دارد نیازمند اعتباراتی بیشتر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه امیدواریم این موضوع با همیاری سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه متبوع وضعیت آن سامان یابد، گفت: این هنرستان شهدای شاخصی را به این نظام و انقلاب تقدیم کرده که باید برای حفظ بهتر آن کوشا باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این هنرستان نسبت به سه سال گذشته تغییرات اساسی کرده است، افزود: وضعیت سیستم گرمایشی نامناسب آن تعویض و بهترین نوع گرمایشی برای آن نصب شد و قسمت عمده آن تغییر پیدا کرده است.

خزاعی با اشاره به اینکه این ساختمان از نظر استحکام مشکلی ندارد، تصریح کرد: اگر بخواهیم هنرستانی با این شرایط ساخته شود بالای 20 میلیارد تومان هم امکان پذیر نیست و لذا تخریب کامل این بنا منطقی به نظر نمی‌رسد و باید به صورت آهسته و پیوسته آن را تعمیر و تجهیز کرد.

وی با بیان اینکه این بنا ارزش خرج کردن دارد چرا که از استحکام بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این ساختمان بر اساس اصول مهندسی ساخته شده منتها به دلیل قدمت بالای آن نیاز تعمیر برخی از بخش‌ها دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار