امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سخنان مغرضانه رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، گفت: ترامپ هرکاری بکند مردم ایران فقط با عزاداری و عشق به امام حسین(ع) جواب استکبار و اطرافیانش را می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 29 September 2017
 آیت‌الله محمدتقی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) به تغییرات مسوولان در استان اشاره و اظهار داشت:  با انتصاب استاندار پیشین به سمت جدید ملی و انتساب استاندار جدید استان نشان از ادامه موفقیت‌های فرزندان آذربایجان است که باعث افتخار و پیشرفت در استان آذربایجان شرقی شده‌اند و این موفقیت‌ها ادامه‌دار نیز خواهد بود.

وی بابیان اینکه این روزها دهه محرم ایام عزای امام حسین (ع) را پیش رو داریم که عشق به سیدالشهدا (ع) در همه جای شهر می‌توان دید، افزود: همه هیئت‌های مذهبی در راستای اجرای مراسم های مذهبی با رعایت اصول و سنت‌ها قدم بردارند.

امام‌جمعه موقت تبریز با تأکید بر اینکه به نماز و مقدمات نماز باید اهمیت داده شود، بیان کرد: خوشا به حال افرادی که در وقت کاری و کسب روزی زمانی را برای اقامه نماز خود بگذارد و هدف اصلی سیدالشهدا را مدنظر گیرند که برای چه موضوعی قیام عاشورا رُخ داد.

وی بابیان اینکه طبق روایت امام صادق (ع) چشم سه طایفه در روز قیامت نخواهد گریست که یکی از آن‌ها چشم‌چران‌ها هستند، اضافه کرد: دومین گروه افرادی هستند که برای امام حسین (ع) در این دنیا گریه نکرده‌اند زیرا امام حسین (ع)  تا آخرین لحظه حیات برای احیای دین تلاش کرد و جان داد.

 

عزاداری‌ها برای عاشورا جواب اصلی به استکبار و علاقه‌مندان به استکبار است

آیت‌الله آل هاشم در ادامه با اشاره به سخنان مغرضانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: ترامپ هر کاری بکند مردم ایران فقط با عزاداری و عشق به امام حسین (ع) جواب استکبار و اطرافیانش را می‌دهند.

وی افزود: در روزهای بهار عزاداری قرار داریم و خوشا به سعادت افرادی که به نحو احسن قدردان این روزها بوده و بهترین استفاده را خواهند برد.

امام‌جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه خداوند فرموده‌اند که انسان را با کرامت و شخصیت و از روی تقوا آفریده‌ام، بیان کرد: اگر کرامت بر مبنای تقوا باشد قطعاً انسان به سمت خوشبختی خواهد رفت.

وی بابیان اینکه اگر عقل انسان ناقص باشد نمی‌تواند شأن و شرف انسانیت را محفوظ نگه دارد، ادامه داد: انسان نباید فقط خود را ببیند و سایر انسان‌ها را نادیده گیرد زیرا همه جزو مخلوقات خداوند بوده و باارزش هستند.

آیت‌الله آل هاشم  خاطرنشان کرد: خداوند در بیابان‌ها، دریاها و جنگل‌ها و جاده‌ها موجوداتی خلق کرده که برای عزت انسان آفریده‌شده است، انسان باید از روی حساب‌وکتاب لب به سخن گُشاید و تکلّم کند.

وی با تأکید به اینکه خداوند روزی برای هرکسی قرار داده تا از کار کردن رزق خود را به دست آورد، بیان کرد: همه مخلوقات خداوند برای خودشان رزق و روزی‌دارند که از جانب پروردگار عالم تعیین‌شده است.

وی اذعان داشت: انسان باعقل راه انقلاب و تقوا را خواهد رفت و می‌تواند کرامت الهی را کسب کند.

خطیب جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس رحمتی برای ما از جانب خداوند بود که توانستیم در مقابل توطئه‌های دشمن باعقل دست به اختراعاتی بزنیم، گفت: با اختراعات، ساخت تجهیزات و آمادگی نیروهای مسلح می‌توان در مقابل استکبار ایستاد و کاری کرد که حتی فکر توطئه‌چینی علیه ایران اسلامی را به ذهن نیاورد.

انسان نباید به خاطر دیگری ایمان خود را بفروشد

آیت‌الله آل هاشم بابیان اینکه این عقل انسان است که توانسته منابع و ذخایر طبیعی را کشف کند و از آن‌ها بهره‌مند شود، تأکید کرد: وقتی معادن کشف‌شده و مورد استخراج قرار می‌گیرد باید انسان نیز همانند معدن از عقل خود استفاده کرده و مسائل به‌دردبخوری را از آن استخراج کند، انسان نباید به خاطر دیگری ایمان خود را بفروشد. 

وی اذعان داشت: تمام حرف‌ها، گفته‌ها، کارها در آخرت ثبت و ضبط‌شده و ازاین‌رو باید همه انسان‌ها قبل اینکه به‌حسابشان در آخرت رسیدگی شود خود به‌حساب خود برسد و این شامل همه اقشار مردمی اعم از مسوولان، کارمندان، کارگران و غیره می‌شود.

امام‌جمعه موقت تبریز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز آتش‌نشان، بیان کرد: آتش‌نشانان در مقام ضرورت و موارد حساس از جان خود گذشته و تا مقام شهادت برای حفاظت از جان و مال مردم پیش می‌روند و نمونه جان‌فشانی آتش‌نشانان را می‌توان حادثه پلاسکو عنوان کرد که شهدای زیادی داده شد.

وی اضافه کرد: همچنین در هفته پیش رو، روز سالمند و ارزش‌دهی به سالمندان وجود دارد و باید این هفته تلنگری برای همه باشد که پیری شامل همه خواهد شده و باید قدر سالمندان خود را بدانیم.

خطیب موقت جمعه تبریز با تأکید به اینکه از سالمند باید مراقبت شود و در صورت امکان حتماً در خانه خودمان نگه‌داریم و به خانه سالمندان نفرستیم، گفت: پدر و مادر برای فرزندان خود زحمت‌کشیده و حال وظیفه فرزندان است که باجان و دل آن‌ها مراقبت شود.

وی همچنین به‌روز نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: همیشه باید در همه موارد با نیروی انتظامی همکاری شود زیرا امنیت جامعه امروز ایران مدیون همین نیروهای خالص است که شبانه‌روزی برای ایجاد امنیت تلاش می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :