گزارش روز تابناک تبریز؛
به اذعان بسیاری از کارشناسان که همراه دکتر بانک ، منطقه آزاد ارس تبدیل به یکی از استراتژیک ترین و پیشرفته ترین مناطق آزاد کشور شده است . این سخن را البته درمیان صحبت های خود آقای بانک هم میتوان یافت.
کد خبر: ۵۰۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ 27 September 2017
امروز شاهد بازدید دکتر بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد ریاست جمهوری از منطقه آزاد ارس بودیم.
 
به اذعان بسیاری از کارشناسان که همراه دکتر بانک ، منطقه آزاد ارس تبدیل به یکی از استراتژیک ترین و پیشرفته ترین مناطق آزاد کشور شده است . این سخن را البته درمیان صحبت های خود آقای بانک هم میتوان یافت.
 
او با تاکید بر عملکرد مناسب و قابل قبول مهندس عرب باغی در طول چهار سال گذشته به کرات از اقدامات این حوزه مهم اقتصادی و تجاری کشور تجلیل نموده و تاکید داشت:
 
حجم قابل قبولی از فعالیت های صنعتی در بخش های مختلف با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال نزدیک به 13 هزار نفری انجام شده و این عملکرد بسیار مهم و ارزشمند است و این همان خیز صنعتی مهمی است که این منطقه آن را برداشته است.
 
 
البته از حق نگذریم ، ارس در چهار سال گذشته اقدامات ارزشمند مهمی هم در حوزه گردشگری داشته است. یقینا امروزه در کنار جذب سرمایه های تجرای و اقتصادی موضوع مهم بنام ظرفی های گردشگری نیز وجوددارد که در صورت تعامل این دوحوزه، منطقه ازاد می تواند به بستر شگرفی برای جذب سرمایه های کلان خارجی تبدیل گردد.

بانک در این دیدارها به این نکته تاکید می کند که  فعالیت های منطقه آزاد ارس در بخش احداث پارک ها، فضاهای مناسب، احیاء و مرمت آثار تاریخی و تامین زیرساخت های مورد نیاز موجب افزایش جذب گردشگر در منطقه شده است.
 
البته تلاش های مهم منطقه آزاد جهت توسعه و ارتقای جایگاه کلیسای ثبت جهانی شده سنت استپانوس، پارک 10 هکتاری درنا و کاروانسرای خواجه نظر ، نظر و توجه تیم بازدید کننده را ه خود جلب می نمود.
 
البته چنانچه قبلا نیز ذکر شده است ، منطقه آزاد ، امروزه تبدیل به عرصه گرانبهای حضور تولید کنندگان استراتژیک شده است که بعنوا نمونه یکی از انها را میتوان مراکز گلخانه ای و تولید محصولات کشاورزی ارگانیک در منطقه آزاد ارس  دانست که به گفته بانک به یک الگو و نمونه در کشور تبدیل شده است. بخش مهمی از این توسعه و پیشرفت ها مرهون و محصول نگاه استراتزیک عرب باغی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :