تابناک تهران - جمعی از مدیران احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم به ریاست محمد نجار وزیر دفاع دولت نهم و وزیر کشور دولت دهم اعضای موسس این جبهه که برخی آن را اسب تروای احمدی نژاد می‌دانند، هستند. آنها خود را فارغ از شخص محوری و مستقل از رییس جمهور سابقه معرفی می کنند و درحالی که در زمان قدرتشان دایما در حال برخورد با فعالیتهای سیاسی بدون مجوز بودند اما امروز خود تشکیل دهنده یک جبهه سیاسی بدون مجوز هستند.
کد خبر: ۵۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 20 June 2015
جبهه گفتمان «یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» در روز 25 خرداد با برگزاری نخستین گردهمایی در تهران و انتشار بیانیه، رسماً اعلام موجودیت کرد. آنها بدون اینکه مجوزی از وزارت کشور گرفته باشند یا حتی درخواستی برای دریافت مجوز ارایه کرده باشند به میدان آمده و کار خود را شروع کرده اند.

جمعی از مدیران احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم به ریاست محمد نجار وزیر دفاع دولت نهم و وزیر کشور دولت دهم اعضای موسس این جبهه که برخی آن را اسب تروای احمدی نژاد می دانند، هستند. آنها خود را فارغ از شخص محوری و مستقل از رییس جمهور سابقه معرفی می کنند. 

برخی از طیف های اصولگرا از هم اکنون فرش قرمز خود را برای آنان پهن کرده اند و برخی نیز برای پذیرش آنها در جریان اصول گرا اما و اگر می آورند. 

به هر حال جبهه مذکور در یک اقدام سرعتی بعد از اعلام مجودیت نسبت به برگزاری جلساتی نیز با اصولگرایان کرده است و این جلسات در حالی برگزار شده اند که به گفته وزیر کشور این تشکل هنوز در خواستی برای صدور مجوز به وزارت کشور نداده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در این خصوص تاکید کرده است « باید مجوز بگیرند و بدون مجوز نمی‌توانند فعالیت کنند.» اما اعضای این حزب تازه از راه رسیده گوششان به این حرف ها بدهکار نیست و درحالی جلسه برگزار می کنند که برگزاری آن جلسات تخلف است. البته نگاهی گذرا به سوابق هر یک از این افراد نشان میدهد که تخلف برایشان موضوع تازه ای نیست و حتی شیوه همیشگی آنها بوده است.

کامران دانشجو یکی از یکتایی ها است که در دولتهای نهم و دهم پست های مختلفی را به عهده گرفت. دانشجو قبل از آنکه از سوی علی کردان به عنوان قائم مقام و معاون سیاسی وزارت کشور انتخاب شود، استاندار تهران بود. پس از استیضاح و عزل کردان در سال ۱۳۸۷ با حکم محمود احمدی‌نژاد به عنوان سرپرست وزارت کشور ایران منصوب شد و در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  نیز از سوی وزیر کشور به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور ایران انتخاب شد.

نام دانشجو که در دولت دهم  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود نیز مانند کردان با تشکیک در مورد مدرک تحصیلی همراه است. شبهاتی که در آستانه رای اعتماد به او در شهریور 88 مطرح و سبب شد که اختلافات موجود در سایت شخصی فارسی و انگلیسی دانشجو و دانشگاه علوم و صنعت – هر کدام یک دانشگاه را محل اخذ مدرک دکترای او ذکر کرده بودند- ویراش شود.

3000 پرونده بورسیه غیرقانونی که رضا فرجی دانا در خرداد 93 از آن پرده برداشت و بهای آن را با استیضاح داد؛ نمونه ای از تخلفات وزارت علوم دوران دانشجو است که اتفاقا یکی از این بورسیه ها به نام دخترش – سارا دانشجو – ثب شده است. 

علاوه بر این در زمستان ۱۳۹۳، قباد افشار، رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز از شکایت از کامران دانشجو در خصوص یک پرونده زمین‌خوری در لواسان در زمان دولت نهم، خبر داد. در آخرین خبر درباره این موضوع استانداری تهران اعلام کرده بود که پرونده ماجرا را پس از تکمیل مستندات و برگزدادن زمین به دولت برای مراحل بعدی به مراجع بالاتر ارسال کرده است. زمزه‌های موجود حاکی از دریافت رشوه‌های کلان در این موضوع توسط برخی از مدیران مرتبط با پرونده بوده است.

مسعود زریبافان و علیرضا علی احمدی هم از دیگر اعضای موسس «یکتا» هستند. مسعود زریبافان رییس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس‌جمهور بود که تحقیق و تفحص از بنیاد شهید جدی بودن اختلاس و حیف و میل بخش زیادی از امول شهدا و ایثارگران در آن را نشان داد.

بعد از اتمام دولت احمدی نژاد زمزمه‌های افشای فساد گسترده مالی در بنیاد شهید به راه افتاد و غلامعلی جعفرزاده رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید در این‌باره گفت«حجم فسادهای مالی آنقدر زیاد است که می‌ترسیم اگر آنها را افشا کنیم مردم شوکه شوند.»

مجلسی ها در خردادماه سال ۹۲ طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران را تصویب کردند. عدم شفافیت مالی، وجود شائبه‌ها در بخش‌های اقتصادی بنیاد و کشف اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی، از جمله دلایل پیگیری این طرح در مجلس نهم عنوان شد.

پیش از آن نیز خانواده‌های جانبازان و ایثارگران دوران جنگ در مقابل مجلس تجمع کرده بودند. آنان به خدمات حمایتی بنیاد شهید اعتراض داشتند اما بنیاد شهید از همان آغاز زمزمه طرح تحقیق و تفحص، تلاش کرد آنگونه که برخی از نمایندگان مجلس گفتند، با فرستادن معاونت‌های خود به مجلس شورای اسلامی و رایزنی با نمایندگان، از انجام این طرح جلوگیری کند که با مخالفت و مقاومت نمایندگان طرح روبه رو شد و پس از استقرار دولت یازدهم رئیس بنیاد شهید نیز تغییر کرد.

زریبافان به ندرت درباره فساد مالی در مجموعه مدیریتی خود که به حیاط خلوت حامیان احمدی نژاد تبدیل شده بود؛ سخن گفته است اما یک بار در سال ۹۱ اختلاس ۱۵ میلیاردی را تکذیب کرد و گفت رقم آن ۶ میلیارد بوده است!

گفتنی است پروسه این تحقیق و تفحص خیلی طولانی شد و به گفته نمایندگان مجلس برخی از اطلاعات آن به صورت محرمانه برای دستگاه قضایی کشور ارسال شد. 

علیرضا علی احمدی که بعد از دو بار معرفی به مجلس طی سالهای 84 تا 88 بالاخره توانست وزیر شود نیز دیگر عضو موسس حزب نوظهور یاران احمدی نژاد است. او همچنین پدر زن مهرداد بذرباش نیز هست.

او طرح پر انتقاد تعطیلی مدارس در روزهای پنج شنبه را نیز کلید زد اما اجرای آن به دوران حمید رضا حاجی بابایی کشید. با این حال نام حاجی بابایی با اتفاقات تلخی همچون اردوی راهیان نور و حادثه شین آباد گره خود. اگرچه اینها در ظاهر اتفاق است و تخلف نیست اما بدون شک سوء مدیریت و ناکارآمدی هایی که ناشی از کوتاهی در انجام وظیفه است را هم می توان نوعی از تخلف دانست.

گفته می شد که اردوی راهیان نور در مهر 91 که 26 گشته و 14 زخمی داشت که اردوی اجباری بوده است اما حاجی بابایی این مساله را تکذیب کرد. آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر نیز در آذرماه همان سال رخ داد و آقای وزیر بی توجه به موج درخواستهای استعفا، در مجلس با بیان اینکه « از الان تا قیامت بابت هر اتفاقی که در آموزش و پرورش می‌افتد عذرخواهی می‌کنم.» خیلی طعنه آمیز بابت آن حادثه ناگوار عذرخواهی کرد.

فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی که از جمله دلواپسان کنونی است نیز در میان اعضای موسس حزب «یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» است. او همان فردی است که در قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت، از او با عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و مرتبط با انستيتو فيزيك كاربردى» ايران نام برده شده و مشمول تحریم است. 

محمد حسن طریقت منفرد سومین وزیر بهداشت احمدی نژاد است که بعد از برکناری مرضیه وحید دستجردی روی کار آمد و اکنون از منقدان سیاستهای دولت یازدهم در این بخش و طرح تحول سلامت است. 

به یاد داریم که مقاومت های دستجردی در مورد افزایش قیمت دارو و سیاست های این حوزه سبب کنار گذاشته شدن وی از کابینه شد. بعد از طریقت منفر آمد برخلاف دستجردی - با این توجیه که واردکننده ها ترغیب به واردات دارو شوند- پیشنهاد داد دولت ارز مرجع را از دارو حذف کند و ارز مبادله ای اختصاص دهد. به این ترتیب به مشکلات حوزه دارو دامن زد. خروج بخش اعظمی از پزشکان متخصص از بدنه وزارتخانه و مشکلات متععد بیماران با بیمه‌ها و بی سروسامانی در نرخ تعرفه‌های پزشکی و رواج زیرمیزی حاصل این دوران بود که اخیرا سازمان تعزیرات جزئیات تخلفات بیمارستانها را اعلام کرد.

اکنون مشکلات حوزه بهداشت و درمان و دارو تا حدودی حل شده است و این بار نام محمد حسن طریقت منفرد در میان اعضای موسس حزبی است که یاران احمدی نژاد با سودای بازگشت به قدرت تاسیس خواهند کرد.

ناگفته نماند که کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم و کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم  و هلوی رییس جمهور نهم نیز از جمله یکتایی‌ها است. «یکتا» همچنین نابغه ریاضی قرن را نیز به همراه دارد. محمد مهدی زاهدی وزیر علوم و تحقیقات دولت نهم که مدعی بود از سوی کمبریج  عنوان نابغه ریاضی قرن را گرفته  نیز اکنون در کنار دیگر همکاران خود آمده تا در سایه فعالیت حزبی به عرصه رقابت های انتخاباتی آید.

زاهدی در حالی این ادعا را داشت که مرکز بین‌المللی کمبریج او را مرد علم سال کرده بود. این مرکز نه تنها هیچ ارتباطی با دانشگاه کمبریج ندارد بلکه موسسه‌ای است که نوعی آگهی سازی می‌کند و در قبال دریافت مبلغ ۱۹۵ دلار هرکسی را به عنوان مرد سال علم معرفی می‌کند و در صورتی که بخواهد نام وی روی نقره حک شود، ۳۶۰ دلار می‌گیرد؛ بنابراین وزیر علوم آگهی چاپ نامش را به مرکز بین‌المللی تجاری شهر کمیریج در قبال پول آگهی داده بود. گفتنی است که این موسسه ده سال قبل از آنکه زاهدی وزیر علوم شود از سوی وزارت علوم ایران فاقد اعتبار اعلام شد. 

در جریان افشای بورسیه‌های غیرقانونی نیز وجود نام دو نفر از وابستگان او به چشم می خورد.  
وی همچنین در سوابقِ خود مدعی عضویت در آکادمی علوم نیویورک شده بود اما این آکادمی، با بیست و چهار هزار عضو از صد و هشت کشور جهان، رسما اعلام کرد که چنین عضوی ندارد.

او که اکنون نماینده مجلس است و مدتی نیز سفیر ایران در مالزی بوده، در طول سوابق اجرایی خود حاشیه های بسیاری داشته است.

تعویض روسای دانشگاه‌ها و سلب اختیار انتخاب رییس دانشگاه از اعضای هیات علمی آن، به ویژه پس از انتصاب صدرالدین شریعتی به جای نجفقلی حبیبی به عنوان رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و نیز عباسعلی عمید زنجانی به جای رضا فرجی دانا به عنوان رییس دانشگاه تهران از جمله اقدامات وی بود که موجب شکل گیری اعتراضاتی در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان شد. 

زاهدی همچنین در زمان سرپرستی توفیقی نیز به دنبال تصویب طرحی دو فوریتی بود تا سرپرست وزارتخانه نتواند روسای دانشگاه‌ها را تغییر دهد . 

از جمله دیگر اقدامات زاهدی در دوران وزارت علوم صدور مجوز مؤسسه غیرانتفاعی کرمان به نام خودش و صدور مجوز یک دانشگاه غیر انتفاعی به نام همسرش بود. دانشگاه غیرانتفاعی کرمان در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ بیش از ۳۳۰۰ دانشجو داشت.

لطف الله فروزنده دهکری که در دولت دهم معاون پارلمانی رییس جمهور بود نیز اکنون در میان اعضای موسس یکتا است و انتقادات زیادی به عملکردی اش وارد است.

تابستان گذشته بود که محمود عسگری آزاد معاونت مدیریت و توسعه منابع انسانی رییس‌جمهور در دولت از در اختیار داشتن صدها هزار سند و مدرک بایگانی‌شده در خصوص استخدام‌های سفارشی هزاران نفر افراد بی‌سواد و کم‌سواد، در دولت‌های نهم و دهم، سخن گفت که امضای شخص لطف‌الله فروزنده، در برخی از این اسناد و مدارک، موجود است. در گزارش این سازمان، ازیک میلیون و پنچاه هزار سفارش استخدام در نهادهای دولتی یاد شده که غالب این افراد را متقاضیان با مدرک دیپلم و پایین‌تر از آن و در برخی موارد، مطلقاً بی‌سواد تشکیل می‌دهند.

محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دولت دهم که اتفاقا نشان دولتی درجه دو خدمت نیز گرفته بود، اسداله عباسی وزیر تعاون، کار و رفاه دولت دهم و ابرهیم عزیزی معاون توسعه و برنامه ریزی دولت نهم نیز از دیگر اعضای این حزب تازه و بدون مجوز هستند.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم که بصورت فعالی خود را گزینه ریاست سازمان صدا و سیما بعد از ضرغامی نشان می‌داد و تلاشهای او برای رایزنی از طریق مرتبطین و قرار گرفتن در بین گزینه‌های اصلی ناکام مانده بود نیز از اعضای این جبهه بدون مجوز است. وی البته نسبتی نیز با خاندان هاشمی رفسنجانی دارد اما ظاهرا پس از حضور در دولت دهم راهش را از خاندان خود و از جمله برادران اقتصادیش جدا کرده و هنوز در فضای عدالت محور و پاکدست دولت قبل باقی مانده است.

به این ترتیب روشن است که برگزاری جلسات بی مجوز از سوی این مجموعه و با این سابقه موضوع دور از انتظاری نیست و حتی می توان گفت در مقابل آنچه که تا کنون کرده اند ،هیچ است!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
لنکرانی و محمدنجار حضور خود را تکذیب کرده‌اند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
در گزارش این سازمان، ازیک میلیون و پنچاه هزار سفارش استخدام در نهادهای دولتی یاد شده که غالب این افراد را متقاضیان با مدرک دیپلم و پایین‌تر از آن و در برخی موارد، مطلقاً بی‌سواد تشکیل می‌دهند. پس در دولت قبل استخدامی داشتیم؟؟ پس چرا میگین نداشتیم؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار