امام جمعه دامغان:
امام جمعه دامغان گفت: عاشورا سلامت معنوی را در جامعه حاکم می‌کند و حرکت نورانی عاشورا نباید وارد تحریف شود.
کد خبر: ۵۰۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 27 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد حسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه حرکت اباعبدالله الحسین (ع) که زیباترین راه انجام تکلیف بود، افزود: رسالت امام، توجه دادن مردم به خداست و هیچ حرکت غیرالهی در این سفر دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: این حرکت یک انقلاب تاریخ‌ساز برای همه جنبش‌های اسلامی است و همه باید تلاش کنیم این حرکت نورانی وارد تحریفات نشود.

امام جمعه دامغان ضمن اشاره به حرکت امام حسین (ع) گفت: بر اساس این حرکت، آزادی برای بشریت محور شد تا اگر کسی در تنگنای ظلم و ستم قرار گرفت، حرکت و قیام کند و بتواند به هدفش دست یابد.

امام جمعه دامغان ادامه داد: در واقع پدیده عاشورا سلامت معنوی را در جامعه حاکم و تاریخ را برای ما تبیین می‌کند و راه درست را که تسلیم امر الهی بودن است، به ما نشان می‌دهد و باید از امام حسین (ع) یاد بگیریم که تسلیم امر الهی باشیم.

حسینیان با اشاره به اینکه همه باید بیاموزیم که محرم اصلش بر حفظ دین است، گفت: اگر عقل بین جان و دین بود، باید مثل شهدای ما جان را داد تا دین بماند.

وی همچنین گفت: همه‌پرسی کردستان عراق به مصلحت عراق نبود و اگر جداسازی این منطقه اتفاق بیفتد یک اسرائیل دیگر در کنار ما شکل می‌گیرد و این نقشه اسرائیل است.

امام جمعه دامغان با تأکید بر محکومیت سخنان بی‌ادبانه ترامپ در سازمان ملل متحد علیه ایران گفت: عصبانیت ترامپ از شکست طرح‌های آمریکا در خاورمیانه است و او باید هم عصبانی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار