رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: به منظور مقابله با تصرف اراضی ملی واحد حقوقی این اداره پس از وصول گزارش محیط بانان منطقه حفاظت شده لشگردر مبنی بر تخلفات زمین خواری، اقدام به ارجاع پرونده چهار مورد تخلف به مراجع قضایی شهرستان کرد.
کد خبر: ۵۰۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 27 September 2017
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر اظهارکرد: 17 گونه پرنده پس از تیمار و مراقبت در طبیعت این شهرستان رها سازی شدند.

به گزارش ایرنا؛ مجید شعبانلو با ایرنا بیان کرد: این گونه ها شامل عقاب طلایی، دلیجه، کوکو، بوتیمار بزرگ، بوتیمار کوچک، آگامای و مار است.

وی اضافه کرد: این گونه ها در طبیعت دچار آسیب شده بودند که با هماهنگی اداره دامپزشکی شهرستان تیمار و در طبیعت رها سازی شدند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده پرنده زخمی موضوع را به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع داده و از هرگونه تماس با پرنده زخمی خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر بیان کرد: یکی از آسیب هایی که به ویژه در فصل تابستان محیط زیست را تهدید می کند بروز حریق است.

شعبانلو افزود: با اجرای طرح های پیشگیری و مقابله ای در نیمه اول سال جاری، تعداد حریق و آتش سوزی در مناطق تحت حفاظت محدود به 2 مورد و با وسعت 7.5 هکتار شد.

وی ادامه داد: تعداد فقره آتش سوزی ها و وسعت حریق در مقایسه با 6 ماهه سال گذشته 85 درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: به منظور مقابله با تصرف اراضی ملی واحد حقوقی این اداره پس از وصول گزارش محیط بانان منطقه حفاظت شده لشگردر مبنی بر تخلفات زمین خواری ، اقدام به ارجاع پرونده چهار مورد تخلف به مراجع قضایی شهرستان کرد.

شعبانلو اضافه کرد: این تخلفات در دست اقدام و پیگیری حقوقی بوده با این وجود برخورد با زمین خواران و بازگشت اراضی تصرف شده به دولت هدف مورد نظر این اداره است.

وی با ذکر اینکه عرصه را بر متخلفان و شکارچیان غیرمجاز تنگ کرده ایم بیان کرد: محیط بانان منطقه حفاظت شده لشگردر از ابتدای سال جاری تا انتهای شهریورماه موفق به دستگیری هشت متخلف در حوزه شکار و صید شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: فرهنگ سازی و آموزش مسائل زیست محیطی جزء اصلی ترین شاخص های اداره حفاظت محیط زیست تلقی می شود.

شعبانلو اضافه کرد: در این راستا کارشناسان این اداره اقدام به آموزش شهروندان، پرسنل برخی اداره ها و دانش آموزان کرده و کتاب های مرتبط با موضوع نیز در این رابطه توزیع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار