عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهدای غواص قربانی جنایت مدعی کدخدایی جهان همچون آمریکا هستند.
کد خبر: ۴۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 19 June 2015
حسن رحیم‌پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: باید درود فرستاد بر شهدای مظلومی که در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیدند؛ آنها قربانیان جنایت مدعی کدخدایی جهان همچون آمریکا، 1+5 ، رژیم‌های آل‌سعود و فاسد منطقه و همدستی تمام آنها باهم، منافقان و برخی گرو‌ه‌های به اصطلاح ملی‌گرا هستند که به مدافعان اسلام و ایران خیانت کردند.

وی ادامه داد: در عملیات کربلای 4 تلاش‌های کافی برای یک عملیات دقیق صورت گرفت، اما با خیانت‌هایی که ناجوانمردانه انجام گرفت عملیات قبل از انجام افشا شد که عاملان آن آمریکا، کشورهای منطقه و منافقان داخلی بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شاهد این بودم که بسیاری از دوستان ما در آن عملیات شهید و مفقود شدند و یکی از زیباترین عملیات‌هایی که بنده حضور داشتم در شب کربلای 4 و برادران غواص، لشگر نصر و خراسان بود.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: نیرو و ظرفیت عظیمی در این کشور نهفته است و انرژی عظیمی هنوز کشف و مدیریت نشده است، چراکه توجه به ظرفیت داخلی سبب مقاومت در برابر انواع تحریم‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر ارتباط ما با تمام جهان هم قطع می‌شد، اما به سرمایه‌های داخلی ایمان پیدا می‌کردیم به تعبیر امام راحل نه تنها مشکلات خود بلکه مشکلات جهان حل می‌شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی مسئولان گفتند هم چرخ زندگی معیشتی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها، حرف بسیار درستی است؛ منتهی نکته اول چرخیدن سانتریفیوژها را برای آخرت که نمی‌خواهیم بلکه برای تأمین مشکلات دنیای مردم است.

رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: نکته دوم این است که بسیار خوب است دو چرخ باهم بچرخد، اما اگر دشمنان این ملت بگذارند، چراکه آنها می‌خواهند هیچ‌کدام از چرخ‌ها نچرخد.

وی، خطاب به مسئولان سه قوه و نهادهای حکومتی، خصوصی و نخبگان و صنعتگران گفت: اگر فرض کنیم تحریم‌ها تازه به وجود آمده بود و سبب ایجاد مشکل بود، اما اگر بر همین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم می‌توان مشکلات کشور، مشکلات اقتصادی منطقه و بخشی از جهان را حل کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در این راستا توجه به مباحث حقوقی و اخلاق اسلامی می‌تواند مشکلات آخرت مردم و دنیایی آنها را حل کند که به رفع تحریم‌های دشمنان نیاز ندارد.

رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: در بخش نخست با استناد به روایات امام رضا(ع) اشاره می‌کنم به حقوق و اخلاقی که اگر توسط حکومت و دولت‌ها رعایت شود مشکلات دنیوی ما نیز حل می‌شود و بخش دیگر مربوط به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان داشت: اگر مسئولان می‌خواهند مشکلات بدون نیاز به خارج از کشور توسط داخل کشور حل شود باید کاری کنند که تمام مراحل تولید اقتصادی، کالا و علم برطرف شود و موانع را شناسایی کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: مسئله اول این است که اگر تمام تحریم‌ها برداشته شود و نفت نیز هزار برابر به فروش برسد، در صورتی که به آنچه که امام رضا(ع) فرموده‌اند عمل نکنیم بازهم به مشکل برمی‌خوریم؛ آن حضرت فرمودند: «تراکم انبوه سرمایه در دست اشخاص خاص و بدون مصرف صحیح تأمین نمی‌شود» یعنی بخش مهمی از مشکلات ما ریشه اخلاقی دارد و به تحریم‌ها مرتبط نیست، چراکه در تولید و توزیع، مصرف، اخلاق و حقوق را باید رعایت کرد.

رحیم‌پور ازغدی توضیح داد: بنابر روایت امام رضا(ع) پنج اخلاق فاسد اگر در جامعه‌ای باشد همانند بخل شدید و اخلاق سرمایه‌داری، آرزوهای دور و دراز،‌ حرص، قطع شدن رابطه خویشاوندی و ترجیح دنیا بر آخرت می‌تواند یک جامعه را در دنیا و آخرت بدبخت کند.

وی تبیین کرد: امام رضا(ع) در روایت دیگر می‌فرمایند: «اگر شیعه ما هستید به دنبال سود محدود باشید نه نامحدود»، براین اساس اگر تحریم نباشیم و به این موارد عمل نکنیم باز هم احساس فقر می‌کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همچنین آن حضرت می‌فرمایند که مؤمن از مؤمن سود نامعقول نمی‌گیرد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: در تعبیر بعد آمده است اگر مال انسان مظلوم و یتیم را برای سود بیشتر بالا می‌کشید شما قاتل و آدم‌کش هستید، چراکه کلاهبرداری همانند قتل است که فردی را به گودال بدبختی می‌رساند.

وی عنوان کرد: آن حضرت فرمودند که اگر می‌خواهید مشکل اقتصادی شما در دنیا حل شود، اسلام خالص متنفر و بیزار از کسانی است که مسئولیت‌های حکومتی را به دست افراد نادان می‌سپارند، براین اساس نباید مدیریت‌های اقتصادی را به دست افرادی سپرد که قدرت تشخیص ندارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور امام رضا(ع) در ارتباط با اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: آن حضرت می‌فرمایند که خداوند متنفر است از سه صفت و رفتار در یک جامعه که نخست جامعه و مردمی است که حرف مفت زیاد می‌زنند و شعارهای توخالی سر می‌دهند،‌ صفت دوم مردمی که پول، اقتصاد و زمین را هدر می‌دهند و سوم روح گدایی در جامعه است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از خانواده‌ها به دلیل نبود عقل اقتصادی است، اضافه کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند که مال دنیا چرک کف دست است اما این امر هنگامی مصداق دارد که شما می‌خواهید کلاه دیگری را بردارید و به سود خود قانع نباشید، بنابراین باید سرمایه‌های بیت‌المال، آب و برق و گاز را امانت خدا بدانید.

وی افزود: اگر به‌ گونه‌ای مدیریت کنیم که اموال عمومی و خصوصی درست برنامه‌ریزی و مصرف نشود خداوند متعال از شما متنفر می‌شود،‌ خدا از کسانی که بدون عقل کار اقتصادی می‌کنند متنفر است و این تفاوت بین اسلام اهل بیت(ع) و اسلام سکولاریسم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بیکاری هم فساد دنیاست و هم عذاب آخرت، افزود: اگر مسئولان کاری کنند که تولیدکننده داخلی مأیوس شود اینها خیانت است و از خیانت به غواصان کربلای 4 هم بدتر است، بنابراین وقتی بیکاری باشد، دزدی و طلاق زیاد می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه جهاد مقدس امروز ایجاد کار، تولید و اقتصاد مقاومتی است، گفت: اگر فردی را بر منصبی بگذارید که به مردم خیانت کند شما مسئول هستید.

وی در ارتباط با زکات از دیدگاه حضرت رضا(ع) افزود: آن حضرت می‌فرمایند که اگر جامعه‌ای باشید، اما اخلاق و انسانیت در جامعه نباشد آن جامعه انسانی نیست، بلکه حیوانی است، چراکه جامعه‌ای انسانی است که رأفت به حال فقرا داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امام رضای ناطق را باید زیارت کنید، تأکید کرد: آن حضرت می‌فرمایند که جامعه‌ای را قبول دارم که همه یکدیگر را تشویق کنند و مساوات برقرار باشد و به فقرا رسیدگی کنند.

وی افزود: کار، کار و کار سه رکن مهم است، بنابراین آن مذهبی که شما را به مفت‌خوری دعوت کند، مذهب امام رضا(ع) نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان داشت: جامعه بشری بدون کار و عرق ریختن نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند و نباید تلاش را کنار بگذارید؛ همچنین نباید راحت‌طلب باشید و باید با قدرت و به صورت مداوم زحمت بکشید.

رحیم‌پور ازغدی افزود: حضرت رضا (ع) می‌فرمایند: «کسانی که تلاش می‌کنند تا به جامعه خدمت کنند و مشکلات اقتصادی را حل کنند تا نیازی به بیگانگان نباشند، آنها پاداششان از مجاهد فی‌سبیل‌الله بیشتر است».

وی با بیان اینکه زیارت حضرت رضا(ع) باید قلبی،‌ عقلی و معنوی باشد، گفت: افراد فاسد تصور نکنند که اگر با پول حرام در کنار آن حضرت دفن شوند عذابی بر آنان حاکم نمی‌شود، بلکه آخرت مانند دنیا نیست و روایت داریم که این افراد بلافاصله بعد از مرگ عذابشان آغاز می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: مشکل ما تحریم نیست بلکه باید کاری کنیم که اخلاق اسلامی و تلاش برای کسب و کار در جامعه حاکم شود و به سود محدود قانع باشیم.

رحیم‌پور ازغدی با انتقاد از کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در کشور و حتی در شهرهای مقدس، چنین توضیح داد: با وجود این شرایط و عدم رغبت زوج‌های جوان به بچه‌‌دار شدن ما در دو سه دهه آینده یکی از ملت‌های پیر و مسن خواهیم بود.

وی در پایان در ارتباط با مسئله فساد اقتصادی نیز گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، تولیدکننده‌ها نخستین قربانیان فساد اقتصادی هستند، بنابراین کار مبارزه با فساد در دولت را به افراد مطمئن، سالم و امین بسپارید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار