وقوع آشفتگی های جوی در واپسین روزهای بهار و نخستین روز ماه مبارک رمضان سبب تلطیف و خنکی هوا در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان شده است.
کد خبر: ۴۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 19 June 2015

 به گزارش ایرنا، از سپیده دم پنجشنبه، آسمان اردبیل را لکه هایی از ابرهای مختلف پوشانده بود و هوای گرم و مرطوب ساکنان منطقه را آزار می داد.

با سپری شدن ساعاتی از ظهر شرعی منطقه درپی شکل گیری و گسترش چند هسته از ابرهای جوششی و توفانزای کومولونیمبوس در کرانه های آسمان اردبیل غرش رعد و برق های به طور نسبی شدید خبر از در پیش بودن رگبارهای بهاری داد و دقایقی بعد ریزش دانه های درشت باران همراه با وزش توفان چهره ظاهری شهر را دگرگون کرد.

وقوع رگبار باران به اندازه ای شدید بود که در کمتر از 10 دقیقه حجم سنگینی از آب در کوچه ها و خیابان های اردبیل روان شد و در محله های پایین دست شهر با ایجاد آبگرفتگی های جزیی تردد رهگذران را مختل کرد.

همچنین وزش باد که گاهی به شکل موقتی به توفان تبدیل می شد سبب شکسته شدن شاخه های تعدادی از درختان و آنتن های تلویزیون و افتادن تابلوهای تبلیغاتی در شهر اردبیل شد.

این آشفتگی های جوی هر چند مشکل هایی را ایجاد کرد ولی هوا را برای ساکنان اردبیل که از حدود دو هفته قبل از بارش باران بهاری محروم بودند و به ویژه برای مردم روزه دار در اولین روز ماه مبارک رمضان لطیف و خنک کرد.

دمای هوا در اردبیل ظهر امروز به 32 درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده بود که با وقوع رگبار و وزش بادهای خنک به 14 درجه بالای صفر کاهش یافته است.

از خسارات و تلفات احتمالی این آشفتگی های موقتی جوی در سایر نقاط استان اردبیل تاکنون خبری دریافت نشده است.

نقشه های پیش یابی هواشناسی یک ناوه عمیق را نشان می دهند که از مرکز اروپا تا شرق دریای سیاه و منطقه قفقاز گسترش یافته و در چند روز گذشته سبب وقوع ناپایداری هایی به شکل رگبار در این نقاط شده که سیل مرگبار تفلیس پایتخت گرجستان از پیامدهای آن است.

حرکت آرام این ناوه به سوی شرق سبب می شود که آشفتگی های جوی ناشی از آن در دو سه روز آینده قسمتی از نوار شمالی کشورمان از استان آذربایجان غربی گرفته تا کرانه های دریای خزر و خراسان شمالی را در بر بگیرد.

از این رو وقوع بارش هایی به شکل رگبار و رعد و برق به ویژه در ساعات عصر و پایانی روز تا اوایل هفته آینده در قسمت هایی از استان اردبیل انتظارمی رود.

همچنین به خاطر رخنه جریان پرفشار در سطح زمین به منطقه از عرض های شمالی هوای استان اردبیل در این مدت خنک خواهد بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار