معاون مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور:
به گزارش تابناک سمنان، معاون مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور، با بیان اینکه امروز فرهنگ تحزب باید به گونه‌ای درست در بین مردم ترویج شود، گفت: لازمه این امر رفع بدبینی به احزاب توسط رسانه‌ها است.
کد خبر: ۴۹۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 19 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید مجید خورشیدی در کارگاه شناخت احزاب سیاسی استانداری سمنان که ظهر سه شنبه برگزار شد، ضمن اشاره به نگاه عامه مردم به کار تحزب به خصوص در شهرستان های کوچک، تاکید کرد: بدبینی نسبت به فعالیت احزاب طبیعتاً در سطح کشور وجود دارد اما هنر مدیران سیاسی این است که بتوانند این بدبینی را تا حد زیادی رفع و از آن فرصتی برای رشد و توسعه سیاسی و فعالیت حزبی بسازند.

وی یکی از کارکردهای دفتر سیاسی وزارت کشور را مقوله حمایت از احزاب دانست و تصریح کرد: باید توجه داشت که جز در سایه اطلاع رسانی همگانی آن هم به وسیله رسانه‌های جمعی نمی‌توان به این کارکرد جامه عمل پوشیاند لیکن معقتد هستیم در کار تحزب باید به جایی برسیم که عمل سیاسی بار ارزشی مثبت داشته باشد.

۲۴۷حزب در کشور وجود دارد

معاون مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه مردم پایه اصلی احزاب هستند و حزب بدون مشارکت مردمی معنایی ندارد، تاکید کرد: ۲۴۷حزب در کشور وجود دارد و اگر ما بخواهیم وجهه مردمی به آنها ببخشیم نیازمند شناساندن آنها به جامعه هستیم و این درحالی است که بسیاری از ۲۴۷ حزب ثبت شده در کشور حتی اعضایی به اندازه انگشتان دو دست هم ندارند که این امر باعث شده تا این احزاب نیمه فعال بمانند.

خورشیدی داشتن پشتیبانی مردمی را لازمه کار حزبی دانست و بیان داشت: حزب مهمترین نهاد سیاسی در سیاست و حکومت دموکراتیک است اما حزبی که مردم در آن مشارت داشته باشند، پس اگر حزبی مردم را با خود همراه نداشت برای دستیابی به قدرت سیاسی قطعا دچار مشکل خواهد شد که این آفت اصلی کار حزبی در جامعه است.

وی افزود: باید آن سوی سکه احزاب را نیز نگاه کرد و آن این است که شکل دادن به افکار عمومی به نوعی کارکرد یک حزب است که بعضاً مشاهده می شود، احزاب ما نیز در این زمینه ضعیف هستند پس باید برای رسیدن به توسعه سیاسی مقوله توسعه کیفی فعالیت های حزبی را نیز مد نظر داشته باشیم.

جایگاه احزاب در کشور تقویت می‌شود

معاون مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور با اشاره به جایگاه مهم احزاب در سپهر سیاسی آینده ایران اسلامی، گفت: یک طرح در مجموعه وزارت کشور در دست بررسی است که از این پس در انتخابات مثلا مجلس شورای اسلامی افراد بجای نام نویسی نامزدها در تعرفه های رای، نام حزب مورد علاقه شان را بنویسند که در صورت تصویب می تواند گام مهمی در راستای نهادینه کردن فرهنگ تحزب باشد اما این امر بازهم نیازمند شناساندن احزاب به مردم است.

خورشیدی در دیگر بخش سخنان خود ویژگی های یک حزب را نام برد و گفت: داشتن تشکیلات پایدار مرکزی یکی از ویژگی های مهمحزب است که می تواند در کنار فعالیت در استان ها، معرف نامزدها در انتخابات مختلف، داشتن گروه های مردمی و همراه، کوشش برای به دست آوردن قدرت سیاسی و حضور در عرصه های مختلف، کارویژه احزاب محسوب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار