فرماندار میامی:
فرماندار میامی ضمن اشاره به انجام مقدمات برپایی موکب شهرستان در آئین اربعین، گفت: طبق پیش بینی صورت گرفته یک هزار و ۷۰۰ زائر در موکب‌های متعلق به میامی در مرز مهران پذیرایی خواهند شد.
کد خبر: ۴۹۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 16 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد مهدی کریمی صبح شنبه در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات میامی در محل دفتر امام جمعه این شهر، ضمن بیان اینکه پذیرایی روزانهیک هزار و ۷۰۰ نفر در سه وعده غذایی در مرز مهران به عهده ستاد اربعین شهرستان است که مسئولیت آن را کمیته اسکان و تغذیه به ریاست ستاد بازسازی عتبات عالیات میانی برعهده دارد.

محمد مهدی کریمی فرماندار میامی

وی افزود: طبق رایزنی های انجام شده با خیران روستای ری آباد، همچنین در صدد برپایی یک باب نانوایی سیار در محل موکب هستیم که در این صورت نیاز مابرطرف می‌شود.

جذب کمک های مردمی در اولویت

رئیس ستاد اربعین میامی با تاکید برضرورت جذب کمک های مردمی گفت: این شهرستان دارای پنج دهستان بزرگ است که برای هر دهستان پذیرایی از سه هزار نفر در نظر گرفته شده که امیدواریم این امر محقق شود.

کریمی همچنین بیان کرد: خوشبختانه با همدلی و همکاری مردم ایران و عراق خدمات گسترده ایی در همایش اربعین به زائران ارائه می‌شود.

وی درباره اهمیت زیارت اربعین نیزافزود: این گردهمایی، بزرگترین گردهمایی دینی شیعیان محسوب می شود که قطعا دشمنان تشیع و دین مبین اسلام را ناامید خواهد کرد.

مسئولان در برگزاری آئین اربعین هماهنگ باشند

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور، امام جمعه میامی نیز در این مراسم و در سخنانی کوتاه مسئولان شهرستان را به همگرایی و هم دلی در زمینه برپایی موکب در خور و شان میامی ترغیب کرد و گفت: این شهرستان نخستین بار است که موکبی را برپا می کند لذا باید به گونه ایصورت گیرد که زائران امام حسین(ع) به خوبی پذیرایی شوند.

عسگر خدایی کارشناس امور فرهنگی و تبلیغ تبلیغات اسلامی میامی نیز در این جلسه گفت: این نهاد آمادگی اعزام مبلغ و آموزش زائران و خادمان موکب ها را دارد و برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: روحانیانی نیز از میامی همراه با کاروان های زیارتی اربعین اعزام خواهند شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار