یک عضو اتحاد ملت گفت: امروز همه جناح‌های سیاسی می‌دانند که بهتر است به جای افراط گری با پذیرش چارچوب‌های قانونی و تلاش در جهت کسب نظر مردم، بر اساس برنامه‌هایی که اعلام می کنند با حکومت به تعامل بپردازند.
کد خبر: ۴۹۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 16 September 2017
به گزارش تابناک : محمد کیانوش راد در این باره اظهار کرد:‌ باید حتما توجه کرد که اصلاح طلبان طیف گسترده‌ای از نیروهای سیاسی بودند که به این نام موصوف شدند. جز برخی از گروه‌هایی که انتخابات را تحریم کردند، اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نکردند بلکه در یک مقطع هنگامی که امکان حضور را از آنها سلب کرده بودند اعلام عدم شرکت در انتخابات کردند.

وی ادامه داد: عدم شرکت در انتخابات با تحریم انتخابات دو ساحت کاملا متفاوت است و نمی‌توان آنها را یکی فرض کرد. اصلاح طلبان همیشه به دنبال تعامل با قدرت و تاثیرگذاری بر نهادهای حاکمیتی بودند و بر آن تاکید داشتند. آنها همواره تلاش کردند تا از طریق صندوق رای اصلاحات در کشور را پیش ببرند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:‌ در طیف اصلاحات گستره متفاوتی از اندیشه‌ها را می‌توان تعیین کرد اما گروهی که به عنوان جریان اصلی اصلاحات شناخته می‌شوند آن گروهی است که آقای خاتمی آن را هدایت می‌کند و افراد و جریاناتی که حرکت خود را در چارچوب مواضع ایشان پیش می برند نیز جزو این گروه به حساب می‌آید.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در ارتباط با تغییر تاکتیک و رویکرد جریان‌های سیاسی کشور اظهار کرد:‌ هر جریان سیاسی که می‌خواهد با مردم ارتباط خوبی داشته باشد باید حرکت خود را طبق قانون اساسی تنظیم کند. دوری از قانون توسط هر جناحی قاعدتا باید به شکست منجر شود.

کیانوش راد افزود:‌ امروز همه می‌دانند بهتر است به جای افراط گری با پذیرش چارچوب‌های قانونی و تلاش در جهت کسب نظر مردم بر اساس برنامه‌هایی که اعلام می‌کنند با حکومت به تعامل بپردازند؛ از سوی دیگر نهادهای حاکمیتی غیر سیاسی باید روح قانون اساسی را که بر حق حاکمیت مردم مبتنی است را به صورت کامل اجرا کنند. آنها به هیچ بهانه‌ای نباید مانع آزادی‌های مردم شوند. آنها باید حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش را فراهم سازند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که در چنین صورتی همه جناح‌های سیاسی با رعایت چارچوب‌های قانونی امکان رقابت و اجرای آرمان‌ها و برنامه‌های خویش را خواهند یافت.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار