معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: پیگیریهای لازم برای ایجاد بازارچه دایمی صنایع دستی در ملایر انجام و سرمایه گذار نیز مشخص شده است.
کد خبر: ۴۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 18 June 2015
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: پیگیریهای لازم برای ایجاد بازارچه دایمی صنایع دستی در ملایر انجام و سرمایه گذار نیز مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی در نشست با هنرمندان صنایع دستی شهرستان ملایر افزود: این بازارچه در ورودی ملایر-همدان در اطراف میدان کوثر ایجاد خواهد شد و نیاز است شهرداری زمینی را برای ایجاد این بازراچه در نظر گیرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون به دنبال رایزنی و حل مشکلات موجود در زمینه ایجاد بازارچه صنایع دستی در ملایر با دستگاه های مربوطه هستیم تا بتوانیم هنر صنعتگران این شهر را هر چه بهتر معرفی کنیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم صنایع دستی همدان و به خصوص شهرستان ها را با توجه به قدمت و پیشینه تاریخی استان معرفی و رشد دهیم این امر نقش مهمی را در ایجاد اشتغال خواهد داشت.

قاسمی با بیان اینکه صنایع دستی با توجه به جایگاه فرهنگی و اجتماعی و نقش مهم آن در اشتغال، یکی از راه های اصلی توسعه کشور است افزود: در این راستا تمام تلاش خود را برای توسعه صنایع دستی و حمایت از هنرمندان بکار گرفته ایم.

وی همچنین ایجاد خانه صنایع دستی در شهرستان ها را نمونه بارز حمایت از صنایع دستی و هنرمندان این صنعت عنوان کرد و بیان داشت: فعالیت خانه های صنایع دستی در سطح استان همدان، موجب تقویت روحیه تعامل و مشارکت بیشتر بین هنرمندان و تلاش آنها برای ارتقای جایگاه صنایع دستی می شود.

وی یاد آور شد: در حال حاضر شهرهای همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان صاحب خانه صنایع دستی شده اند که به مرور زمان و با همکاری و مشارکت هنرمندان، مشکلات و کمی و کاستی ها در این زمینه مرتفع خواهد شد.

قاسمی اظهار کرد: خانه صنایع دستی مکانی برای معرفی هنرمندان و کار و حرفه آنها است و علاوه بر این می تواند به بازاری برای فروش محصولات هنرمندان تبدیل شده و آموزش های لازم نیز در این زمینه به علاقه مندان ارایه شود.

وی از اعطای تسهیلات بانکی به هنرمندان صنایع دستی و برقرار شدن بیمه آنها خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج هزارو 700 نفر از هنرمندان استان همدان زیر پوشش بیمه هستند و همدان یکی از استان های پیشتاز کشور در زمینه بیمه هنرمندان صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه فعالیت هنرمندان هم اکنون یکی از شاخص های مهم در بیمه است افزود: برای ایجاد اشتغال در روستاها و بیمه هنرمندان روستایی نیز تسهیلات بسیار خوبی در نظر گرفته شده است.

قاسمی همچنین کسب نشان ملی کیفیت توسط هنرمندان صنایع دستی را از دیگر اولویت های مهم برشمرد و بیان داشت: در همین رابطه کلاس های آموزشی برای هنرمندان فعال در صنایع دستی برگزار می شود.

وی با اشاره به جایگاه خوب ملایر در حوزه صنایع دستی و رشد هنرمندان این شهر در رشته های سفال و قلم زنی اظهار داشت: هنرمند منبت کار ملایری حضوری فعال در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران داشت که این امر در راستای راهبردهای مهم ما برای حضور هنرمندان شاخص استان در این نمایشگاه ها است.

در این نشست هنرمندان صنایع دستی ملایر موانع و مشکلات خود از جمله مواد اولیه، وضعیت بیمه، تسهیلات بانکی، صادرات محصولات تولیدی، کلاس های آموزشی، بازار فروش محصولات و مسایل مالی را عنوان کردند.

شهرستان ملایر دارای بیش از هشت هزار هنرمندان در رشته های مختلف صنایع دستی است که با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار