مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه برای انجام کار فرهنگی باید پول باشد، گفت: اگر قرار است دولتی و حکومتی نشویم و مستقل باشیم باید اقتصادی عمل کنیم.
کد خبر: ۴۹۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 14 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:بهزاد مریدی در آیین تجلیل از 15 سینماگر جوان شیرازی گفت: در سال 93 با وضعیت بد بودجه و با وجود 5 سینمای در حال تخریب، جوانان شیرازی افتخارات زیادی برای سینمای شیراز کسب کردند که حتی محلی برای اکران آثار خود نداشتند.

وی بابیان اینکه سینما و هنر فقط این نیست که هزینه کنی و جواب نگیری، تصریح کرد: بعضی از افراد معتقد هستند در اِزای کار فرهنگی نباید پول گرفت، ولی باید پول باشد تا کار فرهنگی پیش برود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به بروز شدن حداقلی سینماهای شهرستان‌ها مطرح کرد: وضعیت سینما در شهرستان‌ها رشد کرده و به تجهیزات دیجیتال مجهز شدند.

وی بابیان اینکه وضعیت فیزیکی سینماهای شیراز وضعیت بدی ندارد، ادامه داد: شیراز از لحاظ وضعیت فیزیکی سینما، دومین شهر کشور است؛ اما این وضعیت برای شهر فرهنگ و هنر مناسب نیست.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در شورای شهر باید مصوبه‌ای تصویب شود که هر سرمایه‌گذاری که یک سینما، گالری و ... بسازد، در ازای هر متر فضای تاریک عوارض نپردازد.

مریدی بیان کرد: اگر شهرداری وارد عمل شود و فضاهایی مانند سینما و گالری بسازد مشکلی ندارد، ولی اگر شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی این کار را انجام دهد بهتر و حرفه‌ای‌تر است.

وی بابیان اینکه باید به سرمایه‌گذاران ثابت کرد که کار در سینما درآمد دارد، گفت: در حوزه تولید باید سرمایه‌گذاران را وارد کار کرد و سود این بخش را به آن‌ها نشان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مطرح کرد: انجمن‌های بسیاری ازجمله انجمن سینمای جوان و کودکان داریم که باید این انجمن‌ها از فضای اداری ارشاد و دولتی خارج‌ شوند چون این انجمن‌ها مردمی هستند.

مریدی افزود: می‌توان با انجمن‌ها قرارداد بست که در حوزه فرهنگ عمومی ازجمله‌ فرهنگ آپارتمان‌نشینی و مشکلات حاشیه‌نشینی و مسائل دیگر جامعه فیلم کوتاه و تولیدات هنری داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت دوباره جشنواره گراش، بیشابور، لامرد و فیلم کوتاه شیراز، ادامه داد: از مهرماه تمام تمرکز خود را بر روی سینماها خواهیم گذاشت و اعضای شورای شهر قول دهند که قانون را تسهیل کنند و اجازه دهند هنرمندان سریع‌تر کار فرهنگی خود را تولید کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیین تجلیل از 15 سینماگر جوان شیرازی با اهدای جوایز به فیلم‌سازان و با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی، رئیس کمیسیون زیارت و گردشگری شورای شهر و مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار