مرد محکوم به قصاص که به خاطر چای صبحانه دوستش را به قتل رسانده‌است، با پرداخت دیه از مرگ فاصله گرفت.
کد خبر: ۴۹۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹ 13 September 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روزنامه جوان، دی‌ماه سال ۸۳ بود که مأموران کلانتری ۱۷۴ قیامدشت، جسد مردی را در حاشیه شهر کشف کردند.

شواهد نشان می‌داد مرد جوان در محل دیگری به قتل رسیده و جسدش به این محل منتقل شده است. بعد از شناسایی هویت مقتول یکی از دوستانش که مرد ۳۰ ساله‌ای به نام برات بود، بازداشت شد. او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «حیدر را به خاطر یک استکان چای کشتم.‌»

او در توضیح بیشتر گفت: «‌من و حیدر مدت‌ها با هم دوست بودیم.

صبح روز حادثه از خواب بیدار شدم و رفتم نان تازه‌ای خریدم و آمدم. بعد از آماده شدن چای، حیدر از خواب بیدار شد.

سفره انداختم و دو استکان چای ریختم. یکی از استکان‌ها دستم بود که حیدر آنرا از دستم قاپید و نوشید. به او اعتراض کردم اما او لج کرد و استکان چای دیگری که در سینی بود را برداشت و سر کشید.»

متهم در ادامه گفت: « با این رفتار عصبانی شدم و با هم درگیر شدیم. او فحش و ناسزا گفت به همین خاطر با چاقو به او چند ضربه زدم و بعد از آن جسدش را به خیابان خلوتی در پشت شهرداری بردم و رها کردم.»

به دنبال اعترافات متهم و بازسازی صحنه جرم، متهم روانه زندان شد و پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در اولین جلسه رسیدگی، اولیای‌دم درخواست قصاص دادند و متهم بار دیگر ماجرا را شرح داد. در پایان هیئت قضایی بعد از شور متهم را بنا به در خواست اولیای‌دم به قصاص محکوم کرد.

این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و بعد از تأیید در آستانه اجرا قرار داشت که متهم توانست با پرداخت ۵۰ میلیون دیه از چوبه‌دار فاصله بگیرد.

به این ترتیب متهم روز گذشته از جنبه عمومی جرم در همان شعبه به ریاست قاضی زالی پای میز محاکمه قرار گرفت.

با اعلام رسمیت جلسه متهم در دفاع از خودش گفت: «باور کنید قصد کشتن نداشتم و او دوست چندساله من بود، اما روز حادثه به خاطر لجبازی‌هایش با هم درگیر شدیم.

وقتی دستگیر شدم ۳۰ ساله بودم اما حالا ۴۳سال دارم. پشیمانم که بهترین سال‌های عمرم در زندان گذشت.

حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم با توجه به گذشت اولیای‌دم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.» در پایان هیئت قضایی وارد شور شد و متهم با احتساب روزهای بازداشت به زودی آزاد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار