مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد که این بانک از جمله 12 بانکی است که در قرارداد جذب 8میلیارد یورو فاینانس از اگزیم بانک کره جنوبی همکاری دارد و از این بابت تسهیلات ارزی بلندمدت به سرمایه گذاران می دهد.
کد خبر: ۴۹۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 06 September 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا حسین زاده گفت: این بانک به همراه 11 بانک دیگر ایرانی و همکاری بانک مرکزی و تضمین سازمان سرمایه گذاری، قراردادی به ارزش 8 میلیارد یورو با اگزیم بانک کره جنوبی منعقد کرد. براساس این قرارداد، پروژه های مختلف اقتصادی کشور قادر خواهند بود با هزینه مالی بسیار مناسب، تسهیلات ارزی بلند مدت دریافت کنند.

حسین زاده گفت: بانک ملی ایران به عنوان باسابقه ترین بانک ایرانی در زمینه  قراردادهای فاینانس، آماده بررسی قبول عاملیت پروژه های ارائه شده از سوی متقاضیان است.

گفتنی است ابتدای شهریورماه امسال، قرارداد فاینانس به ارزش بیش از 8 میلیارد یورو از اگزیم بانک کره جنوبی به امضا رسید که منابع حاصل از آن با تصویب شورای اقتصاد و با عاملیت 12 بانک ایرانی به پروژه هایی اختصاص خواهد یافت که شرایط استفاده از وام های خارجی را داشته و از سوی بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری ایران تأیید شده باشند.

ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی به تازگی در بخشنامه ای به شبکه بانکی کشور از آنها خواسته است در تضمین وثایق و بررسی طرح هایی که قرار است از منابع تسهیلات ارزی استفاده کنند، نهایت دقت را داشته باشند به شکلی که بازگشت این منابع تضمین شده باشد.






منبع : فرصت امروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار