رضایی خبر داد:
تابناک: مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: در روز ۲۸ بهمن ماه کنگره شهدای دانشجو به همراه جشنواره شعر کشوری با همین موضوع در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
کد خبر: ۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲ 14 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمد رضایی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان اظهار داشت: هدف اصلی ما آشنایی تک تک افراد دانشگاه اعم از اساتید، کارکنان، دانشجویان نسل سه و چهار انقلاب و غیره با شهدای دانشجو است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه دانشگاه های مختلف اعضای مختلف ستاد کنگره شهدای دانشجوی اصفهان را تشکیل می دهد، تاکید کرد: ستاد به کمیته اجرایی، تبلیغات و تولیدات تقسیم بندی شده است که کمیته اجرایی به دانشگاه اصفهان، تولیدات به دانشگاه صنعتی و کمیته تبلیغات و روابط عمومی به سازمان بسیج دانشجویی استان سپرده شده است.

وی با بیان اینکه ملاک انتخاب به عنوان شهید دانشجو ثبت نام در دانشگاه و شهید شدن فرد پیش از فراقت از تحصیل است، ادامه داد: بر این مبنا ۷۳۳ شهید دانشجو داریم که ۳۴۰ شهید خاص استان هستند به این معنا که در همین استان ساکن بوده اند.

رضایی اضافه کرد: دانشگاه اصفهان در دوران انقلاب و دفاع مقدس ۱۴۹ شهید تقدیم انقلاب کرده است که ۸۵ شهید خاص استان اصفهان هستند و مابقی دانشجویان استان های دیگر هستند که در اصفهان تحصیل می کرده اند.

وی با اشاره به تولیداتی شامل کتاب و مستنداتی که قرار است در این کنگره رونمایی شود، بیان داشت: ۴ جلد کتاب به نام های مسعود ( درباره زندگی شهید مسعود آخوندی از شهدای دانشجوی شاخص استان اصفهان)، دو کتاب شامل خاطرات شهدا از زبان همرزمان و کتاب فراتر از عشق (وصیت نامه شهدا) در این کنگره رونمایی می شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان بیان داشت: در زمینه محتواهای صوتی و تصویری مستند شهید مقیمی زاده، ۴ نماهنگ با محتوای شهدای دانشجو به خوانندگی و آهنگسازی دانشجویان بسیجی استان رونمایی می شود.

وی اضافه کرد: سخنران محوری این مراسم سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و مجری برنامه سید جواد هاشمی از رزمندگان و مجریان نام آشنای تلویزیون است.

رضایی بیان داشت: در کنگره شهدای ملی، ۱۰ موضوع برای برگزاری جشنواره در سطح کشور در نظر گرفته شده بود که بخش شعر به اصفهان واگذار شده است و بر این مبنا جشنواره شعر نیز همزمان با کنگره شهدای دانشجو برگزار می شود.

وی افزود: ۱۱۸ اثر از کل کشور در دو بخش کلاسیک و شعر نو برای این جشنواره شرکت کرده اند که توسط اساتید دانشکده ادبیات داوری و روز کنگره از برترین های این بخش تجلیل می شود.

به گزارش مهر، کنگره شهدای دانشجو از ساعت ۱۴ تا ۱۷:۳۰ روز ۲۸ بهمن ماه با حضور خانواده شهدای دانشجو در استان، دانشجویان، مسئولان استانی و اساتید و کارکنان دانشگاه در سالن شهید نیلفروش زاده برگزاری می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار