امام جمعه موقت همدان رمی شیطان جنی و انسی است را رمز سعادت انسا‌ها مطرح کرد و افزود: اگر در برابر امتحانات صبر کردیم از استقامت در برابر آنها لذت می‌بریم لذا مستحب است که در روزهای عید قربان، قربانی ذبح کنیم و برای حاجیان واجب است که یک گوسفند قربانی کرده و طبق موازین شرعی تقسیم شود.
کد خبر: ۴۸۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 02 September 2017
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کارگزاران نظام باید از ارزش‌های جمهوری اسلامی در حد اعلا دفاع کنند گفت: قدرت، بودجه و همه هستی ۸۰ میلیون جمعیت در دست شما امانت است و طعمه نیست امانتدار کسی است که ارزش‌های اسلامی را صد درصد رعایت کند.

به گزارش تسنیم از همدان آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، رعایت تقوای الهی را ضامن سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت دانست و اظهار داشت: خداوند در سوره مبارکه صافات داستان حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل را بیان فرموده است.

وی با اشاره به داستان نجات  حضرت ابراهیم از دست بت‌پرستان و گلستان شدن آتش برای او افزود: خواب انبیا خواب ربانی است حضرت ابراهیم(ع) در خواب دید که حضرت اسماعیل(ع) را باید ذبح کند و برای همین هم اقدام به این کار کرد که در واقع این یک امتحان بزرگ الهی برای آن پیامبر خدا بود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه حضرت ابراهیم با حضرت اسماعیل برای انجام این امتحان بزرگی الهی یعنی ذبح کردن مشورت می‌کند افزود: این یک درس است که ما باید با فرزندان خود مشورت کنیم تا او احساس شخصیت کند.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه حضرت اسماعیل می‌فرماید آنچه امر خداست همان را اجرا کنید افزود: انسان باید تسلیم امر الهی باشد شهید حججی به این خاطر در قلب امت اسلامی قرار گرفته که تسلیم امر خدا بوده است.

وی با بیان اینکه خدامحوری رمز سعادت انسان است اظهار داشت: باید خدامحوری را در تمام زندگی خود پیاده کنیم و تلاش کنیم تمام کارهای ما رنگ خدایی داشته باشد.

امام جمعه موقت همدان  رمی شیطان جنی و انسی است را رمز سعادت انسا‌ها مطرح کرد و افزود: اگر در برابر امتحانات صبر کردیم از استقامت در برابر آنها لذت می‌بریم لذا مستحب است که در روزهای عید قربان، قربانی ذبح کنیم و برای حاجیان واجب است که یک گوسفند قربانی کرده و طبق موازین شرعی تقسیم شود.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه در راه است و حوزه‌های علمیه منبع معنویات ماست گفت: حوزه‌های علمیه 12 قرن در زمان غیبت، علمای ربانی تربیت کرده است لذا دین ما را این علمای ربانی تبیین کرده‌اند و برای ما کار انبیا را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل و دیگر علما دست به دست هم دادند و طاغوت را از کشور بیرون کردند افزود: 40 سال انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) پیش رفت و همچنان هم پیش می‌رود.

مدیر حوزه علمیه همدان  با بیان اینکه استکبارستیزی در این کشور همچنان ادامه دارد، خواستار تقویت حوزه‌های علمیه و علمای ربانی و بنیه اقتصادی سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه شد.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه صحنه امروز صحنه مجاهده و مبارزه با استکبار است افزود: در ابتدا دفاع از فرهنگ اسلام ناب محمدی و بعد جهاد علمی و فیزیکی باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیلان زیادی دارند و اگر بخواهیم اسلام را پیش ببریم باید طلاب و فضلا هم بنیه علمی خود را بیش از پیش محکم و مستحکم کنند، افزود: مقابله با تهاجم فکری که از سوی وهابیت، مسیحیت، بهاییت و سایر فرق در فضای مجازی برای جوانان مشکل ایجاد می‌کنند نیاز به فضلای با تقوا و تخصص دارد.

موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه کارگزاران جمهوری اسلامی باید از ارزش‌های جمهوری اسلامی در حد اعلا دفاع کنند، ادامه داد: قدرت، بودجه و همه هستی 80 میلیون جمعیت در دست شما امانت است و طعمه نیست امانتدار کسی است که ارزش‌های اسلامی را صد درصد رعایت کند.

موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه در برخی از فیلم‌هایی که تهیه و پخش می‌شود وضعیت حجاب رو به افول است،گفت:در این فیلم‌ها سیاه‌نمایی انجام می‌شود و احکام دین مورد تمسخر قرار گرفته شده و نهادهای ارزشی مثل قوه قضاییه، نیروی انتظامی و حوزه‌ها مورد تمسخر و خنده مخاطبان قرار می‌گیرد.باید دید چه کسانی به این فیلم‌ها مجوزه داده و چرا برخورد نمی‌شود.

موسوی اصفهانی با تقدیر از حضور وزیر بهداشت در استان و افتتاح طرح‌ها بهداشتی و درمانی رعایت مسئله حجاب را مهم دانست و افزود: از وزیر بهداشت درخواست داریم که برنامه‌ریزی کنند بیمارستان برادران و خواهران در صورت امکان جدا شود با این اقدام کمی از مسائل را به این طریق می‌توان اصلاح کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار