کد خبر: ۴۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 16 June 2015

فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان بیانیه ای را در راستای توصیه های پلیس به مردم در این ماه صادر کرد.

 

به گزارش خبرنگار تابناک  و به نقل از روابط عمومی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی، در این بیانیه آمده است: ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است. ماهی كه نزد خداوند بهترین ماه‌ها است؛ روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات سال است.

این بیانیه افزوده است: معنویت و فضای روح‌بخش این ماه مبارک چنان بر کشور اسلامی ما حاکم می‌شود که همگان با شوق درصدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند. هرچند مردم مومن و دیندار استان آذربایجان‌شرقی همواره در رعایت موازین اسلامی پیشقدم هستند، لیکن نیروی انتظامی حسب وظیفه در همراهی با مردم متدین و روزه‌دار نکاتی را برای هرچه با شکوهترشدن این ایام عزیز به اطلاع عموم می‌رساند:

1.گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه‌داری معاف کرده، اما باید تمامی کسانی که عذر شرعی دارند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأعام خودداری کرده و مسافران نیز از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری‌ها و کنار جاده‌ها و تفرجگاه‌ها پرهیز کنند.

2. متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران‌های بین ‌راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می‌توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.

 

3. سایر رستوران‌ها و مراکز ارائه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع است.

4. امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها توسط مأموران و یگان‌های انتظامی برای حضور مردم در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه‌دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

5. نیروی انتظامی در نزدیکی افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهد کرد با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقا بخشد و البته همکاری مردم و روزه‌داران بسیار راهگشا خواهد بود.

6. یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است، بنابراین تقاضامندیم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و در این امر نیروی انتظامی را یاری کنند.

 7.با توجه به اينكه اغلب افراد بعد از صرف افطار اقدام به بيرون رفتن از منزل و مراجعه به محل هاي خريد و خيابان ها می کنند و جمعيت نسبتا زيادي در اين ساعات در خيابان‌ها تردد مي‌نمايند و باید افراد در اين اماكن مراقب سارقان باشند زيرا بهترين موقعيت براي سارقان جيب‌بر و كيف‌قاپ‌ها است.

نیروی انتظامی امیدوار است همانند گذشته همه‌ آحاد مردم استان، نیرو را در برقراری امنیت جامعه یاری کرده و همچنان در صورت ديدن هرگونه موارد مشكوك ماموران پليس را در جريان بگذاريد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :