دکتر نجفی شهردار در شورای‌اسلامی‌ شهرستان‌ تبریز
معضل حاشیه‌نشینی، هیچ‌گاه یک‌شبه و یک‌ساله به وجود نیامده است، تاکید کرد: اگر امروز به روند رشد نامتناسب و حاشیه‌نشینی در شهرهای سردرود و باسمنج ورود نکنیم، تبعات آن در آینده خود را نشان خواهد داد؛ و به این ترتیب، با یک موج بزرگ حاشیه‌نشینی جدید در تبریز برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 16 June 2015

 شهردار تبریز گفت: الحاق باسمنج و سردرود به تبریز با توجه به روند توسعه این کلان‌شهر اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار تابناک ، دکتر صادق نجفی در جلسه شورای اسلامی شهرستان تبریز، با پیشنهاد به شورای شهرستان در خصوص الحاق باسمنج و سردرود گفت: ارتقای وضعیت رفاهی و توسعه دو شهر باسمنج و سردرود، نیازمند الحاق این دو شهر به محدوده کلان‌شهر تبریز است.

وی با بیان این‌که معضل حاشیه‌نشینی، هیچ‌گاه یک‌شبه و یک‌ساله به وجود نیامده است، تاکید کرد: اگر امروز به روند رشد نامتناسب و حاشیه‌نشینی در شهرهای سردرود و باسمنج ورود نکنیم، تبعات آن در آینده خود را نشان خواهد داد؛ و به این ترتیب، با یک موج بزرگ حاشیه‌نشینی جدید در تبریز برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به استقبال اکثر شهروندان این دو شهر از الحاق به تبریز گفت: در صورت الحاق باسمنج و سردرود به کلان‌شهر تبریز، شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز طبیعتاً با اهتمام و اختیارات بیشتری، معضلات و مطالبات این دو شهر را پیگیری خواهند کرد؛ این در صورتی است که امروز، با مدنظر قرار دادن توانایی‌های مالی شهرداری‌های این دو شهر، طبیعی است که سرعت توسعه و پیشرفت این دو شهر کند و کم رونق باشد.

شهردار تبریز افزود: در صورتی که این الحاق اتفاق بیفتد با هزینه شهرداری، این دو شهر از وضعیت رکود خارج خواهند شد.

دکتر صادق نجفی با اشاره به اینکه مسیر باسمنج در برنامه توسعه تبریز قرار دارد، گفت: شهرداری تبریز در سال گذشته در کجوار 7 میلیارد تومان هزینه کرده است و همین مقدار نیز در آناخاتون هزینه شده است؛ طبیعی است که در صورت الحاق دو شهر باسمنج و سردرود، سرمایه گذاری و هزینه های بالاتری نیز در این دو شهر اتفاق خواهد افتاد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سنان خود، با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص حفظ فضای سبز گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری یگان حفاظت شهری محیط زیست و فضای سبز تصویب شده است که بعد از ابلاغ، آماده اجرایی کردن این طرح می باشیم.

دکتر صادق نجفی با تاکید بر سیاست شهرداری تبریز در خصوص حفظ کابری های عمومی شهری گفت: در طول دو سال اخیر در شهرداری تبریز حتی یک مورد هم تغییر کاربری نداشته ایم و اگر تغییر کاربری صورت گرفته باشد از سوی اشخاص و یا سازمانهای دیگر بوده است

مسئله الحاق سردرود و باسمنج به تبریز باید پیگیری شود

 رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: الحاق سردرود و باسمنج به تبریز به نفع شهروندان این دو شهر و شهروندان تبریز است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه شورای شهرستان تبریز با بیان اینکه حفظ باغات و فضای باز موجود برای نسل آینده وظیفه همه ماست گفت: این فرصت را از نسل بعد نگیریم.

وی با اشاره به اینکه استان دارای جاذبه های گردشگری بالا است که با بسترسازی و ایجاد زیرساخت های لازم می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود ابراز داشت: برای ایجاد زیرساخت ها و بسترسازی مناسب نیاز مبرم تعامل وجود دارد و از ظرفیت شورای شهرستان باید به طور کامل استفاده کنیم.

دبیری در پایان با طرح بحث الحاق سردرود و باسمنج به تبریز ابراز داشت: الحاق باسمنج و سردرود به تبریز هم به نفع شهروندان این شهرها است و هم به نفع تبریز؛ باید این الحاق را به طور قانونی پیگیری کنیم   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :