کد خبر: ۴۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 16 June 2015

مدیر کل كميته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی در همایش بزرگ روحانیت در مصلای اعظم کلانشهر تبریز که به همت سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد استان برگزار شد گفت: دبیر خانه شورای زکات استان در چهار سال گذشته با هدایت های عالمانه آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و همکاری صمیمانه اعضای شورای زکات، اقدامات ارزشمندی را به نفع فقرا انجام داد که در این راستا آذربایجان شرقی طی سال گذشته با جمع آوری 30 میلیارد تومان زکات رتبه سوم کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار تابناک ، حسین دشتی علت اصلی این موفقیت را در آموزش مبلغین زکات عنوان و اظهار امیدواری کرد در سال جاری با توجه به رویکرد رئیس جدید این نهاد سهم فقرا از محل زکات به بیش از 60 درصد افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: زکات به اذن مقام معظم رهبری به قانون تبدیل و اعضای شورای زکات کشور از طرف معظم له انتخاب و طبق قانون جمع آوری  و هزینه کرد زکات برعهده کمیته امداد بوده و در سال 94 نیز این هزینه کرد به اذن نماینده ولی فقیه در استان انجام خواهد شد.

دشتی با اشاره به همکاری بسیار خوب سازمان تبلیغات اسلامی با شورای زکات استان اعلام کرد: در سال گذشته بیش از 400 نفر از مبلغین زکات به سراسر استان اعزام  و به فعالیت های تبلیغی زکات پرداختند.

مدیرکل کمیته امداد استان در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشریح برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان ، همدلی و همزبانی در مدیریت احسان و نیکوکاری برای گسترش  و مشارکت عمومی را شعار جشن رمضان امسال اعلام کرد و یادآور شد: طبق تاکید رئیس کمیته امداد کشور، افزایش اعتماد عمومی ،خروج از بوروکراسی اداری و مردم محوری از رویکردهای جدید این نهاد می باشد.

دشتی اظهار داشت: مقام معظم رهبری  بعد از 35 سال کمیته امداد را نهاد الهی، انقلابی خطاب  و  مسئولیت این نهاد را به یک فرد جبهه دیده  و بسیجی می سپارند که حاکی از معنویت والا در این نهاد انقلابی و مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال افطاری گروهی و  توزیع غذای گرم به نیازمندان  مدیریت شده اجرا و شان مددجویان نیز حفظ خواهد شد.

وی با اشاره به  طرح همیان مولا و شبگردی های مولای متقیان امام علی(ع) از توزیع 7 هزار سبد  همیان مولا به کارخانه ها و ادارات استان خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته 4 میلیارد تومان کمک غیر نقدی خیرین نیکوکار به فقرا و نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه37 هزار خانوار در استان به علت فوت سرپرست  و 6500 خانوار نیز بدلیل مطلقه بودن تحت حمایت این نهاد قرار دارند گفت: فقر سالهای بعد از انقلاب با فقر کنونی فرق دارد و امروزه خانواده های فقیر که فاقد سرپرست هستند در تامین هزینه های دانشگاهی فرزندان و جهیزیه نوعروسان با مشکل روبرو هستند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد با اتخاذ رویکرد های جدید  و با همت  و تلاش همه خیرین و نیکوکاران شاهد کاهش جامعه آماری 70 هزار خانوار تحت حمایت استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :