کد خبر: ۴۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 16 June 2015

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به واگذاری 38 درصد خدمات دولتی به دفاتر پیشخوان دولت در استان، بر ضرورت همراهی بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی در این خصوص تاکید کرد.

علی نواداد در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک آذربایجان شرقی با بیان اینکه چابک سازی و در دسترس بودن خدمات دولتی از اهداف شکل گیری دفاتر پیشخوان در راستای توسعه دولت الکترونیک است ، اظهارکرد: با واگذاری امور به بخش خصوصی ارتباط نیروی انسانی با ارباب رجوع کاهش یافته و بستر اختلال در ضوابط اداری از بین می رود.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری هم با ارایه گزارشی از وضعیت استان در خصوص شاخص های توسعه دولت الکترونیک ،گفت: در زمینه ترغیب مردم به استفاده از خدمات الکترونیک 63 درصد موفقیت حاصل شده است .

علیرضا مهرآسا اظهارکرد: متاسفانه تعدادی از دستگاه های اجرایی استان همراهی لازم را با برنامه های کارگروه توسعه دولت الکترونیک نداشته و انجام تکالیف خود را در این رابطه منوط به دستور وزارت خانه می دانند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در راستای توسعه دولت الکترونیک از جمله راه اندازی دیتا سنتر ،شبکه دولت و پورتال استانی اعلام کرد: شبکه ملی اطلاعات در استان همزمان با هفته دولت راه اندازی می شود .

بهمن حسین زاده، پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات را نیازمند همکاری شرکت مخابرات استان و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تبریز دانست .

وی با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 970 روستای استان در سالجاری از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.

حسین زاده اعتبار هزینه شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان آذربایجان شرقی در سال گذشته را سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در شورای برنامه ریزی استان 300 میلیارد ریال اعتبار استانی برای حوزه ارتباطات در سال جاری تصویب شده است.

محمد فرقانی مدیر عامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به اینکه 30 درصد امور واگذار شده به دفاتر پیشخوان دولت مربوط به خدمات این شرکت است ، گفت: در واقع تنها هشت درصد از خدمات بخش دولتی استان به این دفاتر سپرده شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :