شبکه سهند با برنامه های متنوع مهمان روزه داران
افطارلیق" عنوان ویژه برنامه افطاری شبکه سهند است که هر روز از ساعت 19:45 شروع و تا اذان مغرب با بخش های مختلفی از جمله احکام ، مناجات ، گزارش های مردمی ، گزارش ویژه گلریزان ، پخش دعای روز ، وله های کوتاه و مناجات با روزه داران تا لحظه اذان همراه خواهد بود .
کد خبر: ۴۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 16 June 2015

به گزارش روابط عمومي صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي ، شبكه‌ سهند در ماه رمضان تلاش خواهد کرد با تولید و پخش ويژه برنامه هایي ، مخاطبان را با احکام و مفاهيم اخلاقي ، اجتماعي و دینی آشنا كند .

امسال در شبکه سهند همانند سال های قبل ، سفره متنوعی برای مخاطبان تدارک دیده شده و برنامه‌ها ، پاسخگوی نیازهای مردم در این ایام خواهد بود .

 افطارلیق" عنوان ویژه برنامه افطاری شبکه سهند است که هر روز از ساعت 19:45 شروع  و تا اذان مغرب با بخش های مختلفی از جمله احکام ، مناجات ، گزارش های مردمی ، گزارش ویژه گلریزان ، پخش دعای روز ، وله های کوتاه و مناجات با روزه داران تا لحظه اذان همراه خواهد بود .

عنوان ویژه برنامه سحری ماه مبارک رمضان شبکه استانی سهند برنامه زنده " اوباشدان لیق " است . دعای سحر ، مناجات ، دعای ابوحمزه ثمالی ، درس اخلاق با موضوع تفسیر خطبه متقین توسط حضرت آیت ا... مجتهد شبستری ، تفسیر دعای سحر توسط حجت الاسلام و المسلمین فصیح نیا و تفسیر صحیفه سجادیه توسط حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده ، اذان و دعای فرج از بخش های این برنامه می باشد و هر روز از ساعت 3:15 بامداد شروع و به مدت 70 دقیقه برای مخاطبان تقدیم خواهد شد .

" ضیافت رمضان " ویژه برنامه جزء خوانی و جمع خوانی تلاوت قرآن کریم است که همانند سالهای گذشته به صورت زنده از مصلای حضرت امام خمینی ( ره ) پخش خواهد شد . در این برنامه هر روز یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان ممتاز استان تلاوت خواهد شد . این برنامه هر هفته تا پایان ماه مبارک رمضان از روز شنبه تا پنجشنبه از ساعت 14:30 الی 15:30 و  روزهای جمعه از ساعت 15:30 الی 16:30 از شبکه سهند به روی آنتن خواهد رفت .

در برنامه " سخنرانی " مخاطبان می توانند با احکام ، اخلاق و مباحث ماه مبارک رمضان ، ترويج فضايل اخلاقي ، توجه به صله رحم ، ترويج سنت حسنه اطعام و كمك به نيازمندان ، افطاري هاي ساده بر اساس فرمايش مقام معظم رهبري و توجه بيشتر به سبك زندگي اسلامي در ايران اسلامی هر شب بعد از خبر ساعت 23 به مدت 60 دقیقه آشنا شوند .

در ویژه برنامه " سلسبیل " مناسك رمضان ، مباحث و احکام مربوط به آن توسط كارشناسان مذهبي قبل از اذان ظهر بحث و بررسی می شود .

در " ویژه برنامه های شب های قدر " همانند سالهای گذشته برنامه های شب های قدر در نقاط مختلف به همراه مراسمات و اعمال این شب ها به صورت زنده پخش خواهد شد .

طوطیان شکّرشکن قرآن هم در قالب برنامه تلویزیونی " شکّرشکنان" در ماه مبارک رمضان از شبکه سهند به مردم معرفی می شوند ." شکّر شکنان" عنوان برنامه تلویزیونی که در 30 برنامه 20 دقیقه ای تهیه و از اول ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد . در این برنامه مخاطبان با قاریان برتر استان و شیوه های تلاوت آنان آشنا شده و فرصتی ایجاد می شود که در میان برنامه و به صورت شبه مستند پرتره ، جذابترین فرازهای تلاوت قرآن به تناسب پاسخ سوالاتی که از میهمان برنامه می شود پخش و مخاطب در بخشی از التذاذ قاریان قرآن شریک شود . پرداخت ویژه به ابعاد جذاب هنر تلاوت قرآن کریم و معرفی چهره های بومی و برتر این حوزه در استان ، ایجاد نشاط معنوی، تجلیل از تلاشگران قرآنی با معرفی کوتاه آنان ، ترغیب نسل جدید به آموختن هنر تلاوت برابر تاکید مقام معظم رهبری ، رونق بخشی به محافل و جلسات قرآنی و معرفی ضمنی محافل قرآنی در بین مصاحبه ها از اهداف مهم این برنامه است  .

تفسیر جزء به جزء قرآن کریم با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه در برنامه 15 دقیقه ای " تفسیر نور " بحث و بررسی می شود .

همچنین در برنامه های روتین همانند شهریمیز ، سحرلر ، نازبالالار ، کندیمیز ، وقار و عائله به تناسب موضوع به ماه مبارک رمضان پرداخت خواهد شد .

پخش فرازهایی زیبا از برترین تلاوت های جهان اسلام ، پخش مصاحبه و گزارش در خصوص فضیلت ماه مبارک رمضان ، پخش آواهای قرآنی و تواشیح ، پخش وله های گرافیکی ، دعاي روز ، مناجات و حدیث ، انيميشن های متناسب با ماه مبارک رمضان , پخش سريال و فیلم های سینمایی ، پرداخت به تبيین احكام شرعي ، پخش تفسير هاي كوتاه از موضوعات اخلاقي و ديني با حضور كارشناسان معارف ، پخش گزارش هايي از آداب و فرهنگ رمضان در آذربايجان شرقي ، پرداخت به موضوع تغذيه در رمضان ، پخش مسابقه و پخش کلام بزرگان در خصوص ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه هاي شبکه استاني سيماي مرکز آذربايجان شرقي در ماه مهمانی خدا خواهد بود .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :